Friday, June 30, 2006

Ett-års dag i morgen

Ikke mye tid til håndarbeid når lillegutt har hatt noen kvelder med skriking til det er leggetid for voksne. I tillegg er det litt å gjøre i stand til i morgen, da skal vi feire at lillegutt er 1 år. Det har gått utrolig fort, og jeg kan nesten ikke tro at han er 1 år allerede. Tulla var så stor da hun var 1 år, men lillegutt er liksom så liten når han er 1 år. Sånn er det vel med minsten.

Jeg har bakt doroskake, sjokoladekake og laget potetsalat. Vi skal ha grillmat og kaker. I morgen skal jeg lage muffins med blå og rosa glasur. Den ene muffinsen får et lys på seg, tenker jeg. Blir nok spennende for lillegutt i morgen. Vi håper på fint vær, slik at alle gjestene får plass. Lillegutt får penger av oss, også kommer vi nok til å kjøpe en liten ting til han fra tulla. Regner med at pappa og tulla tar en liten tur på dagen i morgen for å kjøpe gave.

På torsdag hadde jeg besøk av "strikkeklubben". Fikk strikket ferdig en sokk. Holder på med sokker til de ansatte i bhg til tulla. Jeg har veldig god tid på meg, for jeg har nemlig bestemt meg for å gi de ansatte sokker i julegave.

Vi drar til Bergen på søndag, og jeg er litt usikker på hva jeg skal ta med meg av strikketøy. Lurer litt på om jeg bare skal ta med meg garn til flere sokker, eller om jeg skal ta med meg garn for å strikke Nøstebarn sin ulldress. Dressen er litt morsommere å strikke, siden jeg har strikket to par sokker, men sokkene tar desidert minst plass i bagasjen og mindre styr med å holde orden på en oppskrift. Jeg bestemmer meg nok ikke før i morgen. Må se hvor god tid jeg får, for jeg må nøste opp garnet til ulldressen.

Nei, nå er det nok av oppgaver å gjøre her i huset før det er kvelden.

No comments: