Tuesday, July 31, 2007

Fabric for curtains, two Christmas presents and a little bit of frustration

Jeg har vært en tur på Stoff og stil. Mannen var med, men angret veldig da vi hadde vært der en stund. Vi fikk kjøpt gardiner til lillegutt sitt rom, kjøkkenet og til forheng under senga til tulla. Jeg fikk også tatt med meg tre rester av noe søtt julestoff. Har absolutt ingen anelse om hva jeg skal sy, men finner sikkert inspirasjon til noe på Hobbyboden. Kjøpte også et stoff som har flotte fargeskifter fra blått til rosa til lilla. Tenkte jeg skulle prøve meg på strikkepinneetui. Klarte ikke stå i mot noen treknapper og gullbånd med mønster av hjerter og rødt julebånd.


Kjøkkengardiner/kitchen curtains


Gardiner til lillegutt/curtains for my son



Forheng til tulla/curtains to hang underneath the bed for my daughter.

Julestoffer/Chrismas fabric


Til strikkepinneetui/for needle case
Knapper og bånd/buttons and ribbons

I have been a trip to Stoff og stil, a fabric shop. My husband joined me, but regretted after we'd been there a while. We bought curtains for my sons room, the kitchen and curtains to go underneath the bed for my daughter. I also bought three cuts of some nice Christmas fabric. Have absolutely no idea what to make of it, but I'm sure I'll find some inspiration at Hobbyboden. I also bought a fabric with lovely colorchanges in blue, pink and purple. Thought I should have a go at the needlecase. Couldn't resist some wooden buttons and some ribbons.


Jeg har strikket to julegaver, en lilla calorimetry og en rød stjernehals. Har ikke blokket og festet tråder på stjernehalsen enda. Begge deler er strikket i Juvel. Jeg strikket en lilla stjernehals også, i alpakka fra Du store alpakka. Irriterende nok hadde jeg ikke nok garn, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men jeg må nok rekke opp og starte på en ny.



I have knitted two Christmas presents, a purple calorimetry and a red wrap, is it called that? Haven't had time to bead in threads yet. Both are knitted in Juvel, wool yarn. I knitted a purple neck as well in alpaca from Du store alpakka. Frustration hit when I realised I didn't have enough yarn, so now I don't know what to do but I have to start all over.

3 comments:

Anonymous said...

Så søte de stjernehalsene var!

Jorun said...

Love the kitchen curtains!

Anonymous said...

Skikkelig god fangst!