Wednesday, July 25, 2007

Rainy days makes the needles go faster

Sommeren i år glimrer med sitt fravær. Det absolutt eneste positive må være at håndarbeidslysten er større i gråvær enn i stekende sol. Jeg har strikket ferdig et par sokker i Opal, julegave.
The summer is still absent. The only positiv thing about that is that I'm getting more work done during rainy days than during hot sunny days. I've finished a pair of socks knitted in Opal, a Christmas present.

Jeg har fått en flott pakke i posten fra Strikk innom. Deilig Kauni-garn og et nytt sokkegarn, for meg i alle fall. Gleder meg til å strikke noe av dette garnet. Jeg har planene klare. Skal strikke meg et Flower Basket shawl av Kauni-garnet i regnbuefargene, og det er til meg. Det brune Kauni-garnet skal jeg strikke et sjal til en venninne i julegave. Sokkegarnet blir også en julegave. Må bare få masse tid til å strikke.



I have received a great packet in the mail from Strikk innom. Lovely yarn from Kauni and a new sockyarn, at least it is for me. I'm really looking forward to knit with this yarn. I have my plans ready. I'm going to knit a Flower basket shawl from the rainbow colored Kauni-yarn, and that's for me. The brown Kauni-yarn I'm going to knit another shawl to a friend for Christmas. The sockyarn is going to be a Christmas present as well. All I need now is a lot of time to knit.

I dag kom det en annen flott gave, denne gangen fra 123sticth. Jeg bestilte to julestrømper til ungene. Har ikke som mål å gjøre dem ferdig før jul, men tenkte jeg skulle gjøre dem ferdig i løpet av jula.
Today another great packet came in the mail, this time from 123stitch. I ordered two Christmas stockings for my kids. I have no intention of getting them ready before Christmas, but thought I might finish them during Christmas.

4 comments:

frksnupp said...

SÅ fint garn! Venter også på en pakke fra Strikk innom med sokkegarn =) fine Opalsokker også, dem blir nok noen glad for til jul. Ha en fortsatt fin sommer, nå må godværet dukke opp snart!

Anlen said...

Med så mykje fint garn må du jo berre håpe på mange rainy days;)

Kanskje eg må ha litt Opal igjen??

Anonymous said...

Fine strømper du skal brodere. Jeg har den ene selv, men har ikke begynt på den enda. Den trenger nemlig ikke å være ferdig før til neste jul

Anonymous said...

Nydelig nydelig garn....sukk....inspirerer til kjøpetrangen.........<3