Friday, July 13, 2007

Summerholidays

Ikke så mye tid til å blogge i sommerferien. Ikke for at vi er på lange feriereiser, men har vært uten nett en ukes tid. Foreløpig har ikke været vist seg fra den beste siden, mye regn og lite sommervær. Det har betydd at jeg har fått ganske god tid til å gjøre håndarbeid. Jeg har fått strikket sokker i Opal. De er flerfargete og en julegave, så de blir mitt juli-bidrag til Gavealongen og Farge-alongen.

I don't have time to blog that much during the summerholidays. Not that we have any long trips planned, but I have been without internet access a week. The weather haven't been nice so far, a lot of rain and nothing like the weather in summer should be. On the other side, I have had time to do a lot. I have knitted socks in Opal. They are multicolored and a Christmas present, so they are my contribution to the Gift-along and the Color-along for July.

Jeg har også startet på julekalender til lillegutt. Dessverre så ble kalenderen jeg broderte til han ødelagt i flommen. Jeg er usikker på om jeg skal gi denne til lillegutt eller om den skal bli en julegave til nevøen min. Kan nok godt hende at det blir en julegave. Blir det julegave så må den nok åpnes 1.desember.

I have also started on a Christmas calendar for my son. Unfortunately the calendar I embroided to him last year was ruined in the flood. I'm not sure if I'm going to give this to my littleman or if it's going to be a Christmas present for my nephew. Could very well be a Christmas present. If it's a Christmas present, it has to be opened at 1st of December.

Folk er så snille. Har fått to gaver til fra noen inne på Hobbyboden. Jeg er så takknemlig. Tusen, tusen takk. Jeg føler virkelig at jeg har startet på et nytt garnlager. Det er deilig. Den på det nederste bildet er fra kattemor. http://www.prestefruen.blogspot.com/ Den på det øverste bildet er fra in-my-mothers-name. http://in-my-mothers-name.blogspot.com/
People are so nice. I have received two more gifts from somebody at Hobbyboden. I'm so grateful. Thanks a lot, girls. I really feel I have started on a new yarn stash. That's great. The last picture is from kattemor, http://www.prestefruen.blogspot.com/ and the one with the Kool Aid is from in-my-mothers-name. http://in-my-mothers-name.blogspot.com/

4 comments:

Anonymous said...

Ønsker deg en god sommer. Masse fint, og en koselig blogg å være innom! :-)
Saga

Anonymous said...

Bare innom for å takke for hyggelig S'n'B i går, og for å ønske fortsatt GOD SOMMER!

Marianne said...

Så heldig du er som får så fine gaver i posten :) Fint broderi også!

Anonymous said...

God sommer til deg også :)
Det Debbie Bliss garnet så skikkelig spennende ut. Jeg kjøpte hespetre fra www.akeb.no (søk på ordet...), nøstemaskinen husker jeg ikke hvor jeg kjøpte, men jeg betalte ca 275 for den inkl. frakt...