Friday, September 07, 2007

Fair trade?

Jeg har gjort en byttehandel med Cecilie. Kjøpte og sendte strikkeblad, garn og knapper til henne og fikk et kjede i en nydelig trekantpose. Veldig fornøyd med den handelen og håper Cecilie er like fornøyd.

I made a trade with Cecilie. I bought and sent a knitting magazine, yarn and buttons for her and got a neckless in a beautiful little bag. I'm so happy and I think I made a great deal and hope Cecilie is as pleased as I am.

På tide å strikke nye ullbukser til ungene. Det er ikke akkurat det morsomste jeg vet å strikke. Den lilla er strikket til tulla på 5 år. Det hadde nok gått fortere om jeg ikke hadde måttet strikke det ene beinet to ganger. Snakk om irriterende. Oppdaget nemlig at jeg hadde telt feil i inndelingen til beina da jeg skulle felle av det første beinet. Bare en ting å gjøre, rekke opp og starte på nytt. Nå er den ferdig, og tulla trenger kun en ullbukse til.

Time to knit woollen pants for the kids. Not excactly my favourite thing to knit. This purple one is knitted for my daughter age 5. I would have had it done a lot earlier if I didn't knit one of the legs twice. Talk about waste of time. I discovered that I had counted wrong and the leg I had knitted was a lot wider than the other one. Only one thing to do, start again. Now it's finally done and my daughter just need one more.

Jeg har en sønn også, og han trenger ullbukser. Nesten ferdig med den første ullbuksa hans. Denne ble med litt striper på, for nå er mor lei av å strikke 3 rette, 2 vrange. Håper å få denne ferdig i løpet av helgen. Gleder meg veldig til hele ullbukse, sokke, votte, hals, genser, lue-styret er ferdig og jeg kan strikke noe jeg har lyst på igjen. Kanskje en kjole til tulla? Et par votter til mor? En genser til mor?

I also have a son, and he needs woollen pants as well. Almost done with his first for this year. This is knitted with some stripes, because mum is sick of knit 3, purl 2. Need some stripes to make the knitting go faster. I am really looking forward to the time I have finished the whole woollen pants, socks, sweater, mittens, hat-renewal and I can knit whatever I want to. Maybe a dress for my daughter? A couple of mittens for mum?

Jeg har fått nøstemaskinen min. Den skal jeg prøve i helga. Jeg har hesper med Evilla-garn og Nøstebarn-garn som skal nøstes opp.

I have finally received my new wool winder. I'm trying it this weekend. I've got some yarn from Evilla and Nøstebarn which need to be wind up.

2 comments:

Anonymous said...

Er helt imponert over ullbukseutholdenheten din! Lykke til med alt det fornuftige! :-)

Anonymous said...

Dåån, heilt imponert over at det finnes folk som strikker Ullbukser. Utrulig mykje arbeid i ei slik :) Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min :)