Sunday, October 21, 2007

Winnie the pooh calendar on the way

Jeg har tatt fram igjen julekalenderen til lillegutt. Nå er Petter Sprett, litt av juletreet og litt av Nasse Nøff ferdig. Har fortsatt et håp om å bli ferdig til desember. Det gjelder å stå på, selv om jeg må innrømme at det er litt kjedelig å brodere en kalender jeg var nesten ferdig med før den ble tatt av flommen i kjelleren. Resultatet blir jo bra, så jeg får trøste meg med det.

I have started on the Christmas calendar for my son again. The bunny, a bit of the tree and Piglet is done. Still hope I'll get it done before December. Have to keep it up, even though I admit it is a bit boring to do a calendar I was almost done with before the flooded basement. The result will be great, so I take comfort in that.

Jeg har strikket to Bainbridge skjerf. Dette er julegaven til de ansatte i bhg til ungene mine. Må strikke et til meg selv også. Liker dette enkle skjerfet, som gjør seg veldig godt. Skal strikke ni sånne og et til meg, med andre ord, jeg skal strikke ti skjerf. Bra de er lette og kjappe å strikke. Jeg har brukt Wool rich four ply som er et veldig tynt garn, men brukte pinne 2,5 og la opp flere masker.

I have knitted two Bainbridge scarves. It's my Christmas present for the employees in my kids kindergarden. And I have to knit one for myself as well. I really like this scarf, it's simple, but special and looks almost like a necklace. Have to knit ten scarves, so it's real good they don't take long to finish. I have used Wool rich four ply bought at John Lewis. It's a thin yarn, but I used smaller needles and casted on more stitches.

Bestevennen til tulla ville gjerne ha samme pannebånd som tulla. Ja, det er egentlig til jenter, men hvis han liker det skal han få et han også. Har strikket en Calorimetry i blått til han og håper det faller i smak.

My daughters best friend wanted the same headband as my daughter. Well, it's really made for girls, but if he likes it, he should have one as well. Who says he can't? So I knitted a blue Calorimetry for him and hope he likes it.

3 comments:

Fru Dart said...

Har visst noen halvferdige broderier liggende. Blir aldri ferdig med dem ;-) Misunner deg garnhandlingen i London. Mye fint du hadde funnet der.

Muffin said...

Heng i jente - det er bare litt over en måned til kalenderen skal på veggen :-) Den kommer til å bli kjempefin!

Marianne said...

Jeg må jammen meg ta meg en kikk på de skjerfene, de ser fine ut!
Fint du er produktiv!