Wednesday, July 30, 2008

Da er genseren til lillegutt nesten ferdig. Nå må jeg bare feste tråder, dampe og stryke/sy på Lynet McQueen. Lillegutt har allerede sett den og lurer litt på når det blir så kalt at han kan bruke den. Jeg for min del håper det er ganske lenge til. Har veldig lyst på ordentlig sommer noen uker til. Fargene er bedre på bildet i forrige innlegg. I finished my son's sweater. Well, almost. I need to weave in threads and sew/iron on Lightning McQueen. My son has already seen it and wonder when it gets so cold he can wear it. I really hope it's going to be a long time before summer leaves. I want the summer weather to last a couple of weeks longer.

Jeg er litt for flink til å melde meg på alonger, og meldte meg på to til. Den ene er Bruk boka di-alongen, og går ut på at man skal bruke en av strikkebøkene sine og strikke noe derfra. Helst skal man også bruke garn fra garnlageret sitt. Jeg fikk nylig boka Kæk og klassisk Børnestrik av Lene Holme Samsøe. Der var det masse fint og tulla vil omtrent ha alt der. Jeg startet på Pilespids, og nærmer meg slutten. Bruker også garn jeg har hadde, selv om det ble kjøpt i Kristiansand tidligere i ferien.

I am too good joining alongs at the moment, and I signed up for two more. One of them is Use your book-along, and you're supposed to use one of your knitting books and knit something from it. The best is to use from your stash, but you're allowed to buy yarn. I resently bought Lene Holme Samsøe's book for children's knit. So many lovely patterns there, and my daughter wanted me to knit almost everything in the book for her. I started on a top called Pilespids, the tip of an arrow, and I'm soon finished with it. I use yarn I had, even though I bought it earlier this summer.

Den andre alongen jeg har meldt meg på er OL-strikk. Der skal du velge et nytt prosjekt og strikke det ferdig på tiden OL er. Jeg nølte veldig før jeg meldte meg på her, for jeg har veldig mange WIPs akkurat nå. Lysten tok overhånd og jeg så på det som en fin anledning til å få meg Lady February Sweater. Jeg bruker til og med garn jeg har i lageret mitt, Debbie Bliss sitt cotton angora. The other along I joined is Olympic Knitting. You have to choose a new project and finish it within the time of the summer Olympics. I hesitated a bit before I joined, because I have a lot of WIP's at the moment. But I got too eager and looked at it as a really good opertunity to get me a Lady February Sweater. I am even using yarn from my stash, Debbie Bliss cotton angora.


Anohter weekly question from Secret Pal 12.

What is your favorite supper for a hot summer evening?
I think I like shrimps the best. Shrimps and a glass of dry white wine. Or maybe I like chicken salad. Well, one thing is for sure, I like light food during summer and BBQ.

6 comments:

Ugla said...

Hyggelig å møte deg på tirsdag.
Lynet-genseren var veldig fin, skjønner godt at lillegutt er utålmodig :-)

medina said...

Hei, eg har vært på besøk i kveld. Koselig blogg du har.

Anonymous said...

Fin genser - og et merke lyser godt opp. Nydelige farger på pilespids - og garnet er deilig!

Anonymous said...

DEu har kastet deg på Pilespidsbølgen du også, ser jeg. Flotte farger du har valgt.

Ha ei flott helg!

frksnupp said...

Flott Pilespids! Ønsker deg en fin uke.

Anonymous said...

Så morsomt! Lynet-genseren din er litt i samme gaten som den jeg har strikket til nevøen min :) Kjempefin ble den!