Sunday, July 20, 2008

Summer knitting

Lange bilturer er som skapt for strikking og hekling. Det er ikke stort annet man egentlig kan gjøre enn å strikke og høre på lydbok eller radio. Jeg fikk strikket stroppene på min Dayflower camisole, men må måle for å se om de er lange nok. Så langt har jeg ikke kommet enda. Toppen ligger fortsatt i bilen, men skal se om jeg får gjort det i morgen. Så selv med litt knoting og opprekking, var det nok et litt lite prosjekt for Tour de France-alongen. I tillegg til stropper fikk jeg startet på et skjørt til tulla. Det er heklet i Sisu glitter. Jeg mangler å feste tråder og træ i elastikk i livet. Mangler elastikk så det må jeg kjøpe i løpet av uka. Oppskriften er fra Dale.


Long car trips are made for knitting and crocheting. Really it's not much you can do except knitting, listening to an audio book or the radio. I knitted the straps on my Dayflower camisole, but have to measure them and see if they are long enough. My camisole is still in the car, but I think I'm going to do it tomorrow. So even with frogging it was a small project for Tour de France-kal. I also started crocheting a skirt for my daughter in the car. I used Sisu glitter. I have to weave in threads and put elastic in the waist. Have to buy some elastic during the week. The pattern is from Dale.


Jeg har også strikket to par Selbu-votter i gave til mannens slektninger i USA, men ble ferdig rett før svigers dro og tok dem med seg, så de rakk jeg ikke ta bilde av. Litt synd, for det var jo virkelig noe å skryte av. To par votter på to og en halv dag, men så mangler jeg beviset. Jeg brukte kampanjegarnet fra Rauma som jeg fikk av Vibbedille i hemmelig venn-gave.


I have also knitted two pair of Selbu-mittens as a gift to my husbands relatives in the USA, but I finished them just in time for my parents-in-law went to USA, so I didn't have time to take a phot. Too bad, since that was really worth some bragging. Two pairs of mittens in two and a half day, but I don't have the picture to show it off. I used wool from Rauma which I got from my secret pal Vibbedille.


Another question from Secret Pal 12.

What is your favorite type of project to take along on holiday/vacation?

I really don't know. I have packed everything from sweaters, socks, mittens and shawls. I pack projects I really want to knit or projects I have a deadline on and have to finish during my time away. I don't really have a story where I was stranded without knitting either. I guess I'm to addicted to forget something to knit and always pack a lot of projects or I plan a trip in a yarn store and buy me a new project during the holiday.


1 comment:

Hage og Foto entusiast said...

Skikkelig stilig. Bilturer og strikking kjenner jeg godt til. Det og kveldene er de eneste gode mulighetene jeg har til å strikke pga barn osv osv osv... :)