Thursday, November 13, 2008

Finally October

Neida, jeg har ikke bommet på måneden, hvis du tror det. Det er bare at jeg ikke har hengt helt med på Sokkealongen 2008. Jeg tok en kjapp titt på oktobersokkene, men syntes det så litt vanskelig ut og skjønte ikke helt hvordan disse sløyfene skulle gjøres. Dessuten hadde, (les: har), mange prosjekter på gang, så jeg skjøv det litt framover. Noen ganger, (les: når jeg strikker), går tiden altfor fort. Plutselig var vi ikke i oktober lengre, men jeg hadde ikke produsert noen oktober-sokker. Endelig i går med Nita på besøk fikk jeg lyst til å ta en titt på sokkene jeg har syntes har sett så vanskelige ut. Det var veldig smart. Sokkene er jo superenkle å strikke. Raskt går det også. Jeg har ikke strikket en sokk enda, men har enelig kommet igang med oktobersokkene. Med den farten det har tatt å starte på dem, er de nok ferdige i løpet av helgen, tenker jeg. På den annen side kan det alltids dukke opp noen andre prosjekter i løpet av helgen også. Mønsteret er Flutter-by-socks og jeg bruker California Salida, et sokkegarn jeg kjøpte i Tananger og ikke har prøvd før.

No, I haven't gone completely mad, if that's what you think. I just haven't been up to date in the Sock kal 2008. I took a quick glance at the October socks, but I thought they looked difficult, so I put them away for a while. I meant to knit them before October ended, but sometimes (read: when I knit), time goes by too quickly. Before I realised it, October was over and still no October-socks from me. Finally when Nita visited yesterday I felt the urge to look at the pattern again. That was a smart move. It turned out the pattern is easy and fast to knit. I still haven't knitted the pair, but have finally started on the socks. With the speed these socks are growing, I think I can finish them during the weekend. On the other side, some other projects might turn up during the weekend as well. The pattern is Flutter-by-socks and I knit in California Salida, which is a sock yarn I haven't tried before.

2 comments:

Glastrikk said...

Da er vi to :) Jeg har også hoppet over oktobersokkene, men novembersokkene går kjempe fort. Sokkene dine kommer til å bli kjempe fine!

Anonymous said...

Nydelige farger på garnet ditt, og det mønsteret blir veldig fint.