Sunday, December 14, 2008

Christmas time

Jeg nærmer meg ferdig med julegavene, altså de jeg strikker. Av de jeg skal kjøpe har jeg to igjen, men de skal jeg kjøpe på nettet. Jeg er en av dem som virkelig ikke orker desemberfulle butikker. Da står jeg heller hjemme på kjøkkenet og baker. I dag har jeg prøvd ut en ny oppskrift på aniskringler. Jeg hadde aldri smakt aniskringler før, men fikk oppskriften av en nettvenninne. Dessverre var jeg litt for opptatt av sporten på tv i dag, så det ene brettet ble brent. Det ble nok aniskringler allikevel. Tulla, lillegutt og mannen syntes kringlene var veldig gode, og jeg også, så da blir nok dette en juletradisjon her i huset. Oppskrift for de som vil prøve:




Aniskringler

0,5 l melk

200 g sukker

90 g smør

50 g gjær

1 ss malt anis

mel


Smelt smør og ha i melken. Varm opp væsken til 37 grader og smuldre gjæren i væsken. Ha i anis og sukker. Ha i mel, men pass på at du ikke har i mer mel enn at du får en håndterlig deig. La deigen heve til dobbel størrelse. Del deigen opp i emner på størrelse med små boller. Rull emnene til pølser og form kringler. Etterhev på plate.


Stekes på 250 grader i ca. 8 minutter.


I'm close to finish with all the Christmas presents I planned to knit. The presents I buy am I almost done with, I have only two gifts left and I'm going to buy them on the net. I am one of those who really can't stand overcrowed shops in December. I prefer to be at home in my kitchen and bake cookies. Today I have tried a new receipt for anisbuns. I don't think I can translate the receipt, sorry. But everyone in my family loved them, so I think this is going to be a new Christmas tradition.


For en stund siden var det en på Hobbyboden som ba oss vise fram noe vi var glad i. Denne telysestaken er jeg veldig glad i. Jeg har hatt den lenge. Den er søt og jeg fikk den av en venninne.

A while ago a person at Hobbyboden dared us to show something we loved. I love this Christmas ornament. I've had it for a long time. It's cute and it was a gift from a friend.

2 comments:

Inger said...

Så flink du er til å strikke julegaver! Flotte votter - de må jeg snart lære meg å strikke jeg også.
Tror ikke jeg kommer på SnB på onsdag - tiden strekker bare ikke til. Ha en fortsatt fin førjulstid!

Hobbymegher said...

Dette så virkelig snadder ut! :0)