Sunday, March 22, 2009

Finally finished with something

Da har jeg endelig gjort ferdig to UFOer, et skjerf til tulla og et par sokker til pappa. Skjerfet er strikket i Juvel og et eller annet effektgarn fra hemmelig uvenn-runden. Det er en konkurranse som pågår, om å gjøre og strikke noe av hemmelig uvenn-garnet. Skjerfet er mitt bidrag. Måtte melde det på konkurransen UFO til landing, slik at det ikke ble et prosjekt som ble liggende i flere år. Kan ikke akkurat si at det var noe koseprosjekt, men det er ferdig og tulla ble fornøyd.


Finally finished some projects, a scarf for my daughter. I knitted it in Juvel and in some effect yarn I got from my Secret Not-so-Friendly Friend. There's a competition going on at Hobbyboden, we have to use the not so nice yarn from our Not so Friendly Friend. Well, can't say it was a pleasure to knit this scarf, but my daughter is happy and I've used the yarn so I'm happy. Actually more happy I'm done.

Sokkene til pappa er strikket i Fabel og er et eksempel på Blueberry waffle-socks. De ble strikket lange og jeg brukte opp et helt nøste til hver sokk. Nå er det bare om å gjøre og legge dem på et lurt sted til jul.

I also finished a pair of socks for my dad. I used a whole skein of Fabel to each sock to make them as long as I could. They are knitted in the pattern Blueberry Waffle, size 43. Now I just have to find a smart place to put them until Christmas, since they're my Christmas present for my dad.

10 comments:

Kongroa said...

Flott skjerp, skjønner godt at snuppa er fornøyd.
Ser kanskje ut til å være et litt kjedelig prosjekt å strikke, jeg liker i alle fall at det "skjer" noe underveis...

Mari said...

Fint det skjerfet blei! Er ikke noen ræser på strikking selv så det er artig å se hva andre får til. Likte spesiellt godt kantene på langsida, sånt skjønner ikke jeg meg på :)

Ha en fin uke :)

chocolatehead said...

Stilig skjerf! Morsomt med detaljer i flerfarget garn :)

Anonymous said...

Å, det skjerfet var nydelig.

Anonymous said...

Takk!

Lekkert skjerf, forresten!

Anonymous said...

Herlig skjerf! Ha en flott uke :)

Jorun said...

Nydelig skjerf!

Anonymous said...

Oi! Klarer du vente til jul du da:-o jeg er imponert, når jeg strikker noe til min kjære får han vite om det før jeg har startet, hehe, klarer ikke holde meg;-) Men flott julegave blir det!

Og fint skjerf til snuppa di:-)

Made by KKann said...

Hei - takk for kommentar hos meg - morro å se og lese hos deg! Smil!

Flott skjerf i nydelig farge!

Ha en super mandag!

Smil fra KKann

Anlen said...

Det var fine saker:) Flott å ha julegåvene klar alt no! Det er vel imponerende! For ikkje å snakke om kor praktisk det er når jula nærmar seg!