Friday, May 08, 2009

ABC i ord og bilder


Nok en fredag. Denne uken er det J som er bokstaven. J som i Jord. Det er vår og såtid. Hos oss har ungene sådd litt blomster. Det er stor stas å vanne hver dag, sjekke om det har kommet noen skudd opp fra jorda, og jeg vil tro at det blir veldig gøy den dagen da blomstene blomstrer. Snart skal vi så gulrøtter, reddikker og vårløk i grønnsakshagen vår. Det blir nok like stor stas når ungene kan spise gulrøtter fra hagen. Det er så deilig med vår, når alt spirer og gror. Det lukter litt jord også, våt jord som har blitt spadd i og sådd i.



Jeg har også fått Hemmelig venn-pakke. Den var flott, men ingen hint, så jeg har ingen anelse hvem jeg skal takke. Fikk i alle fall fem nøster med Silketweed fra Drops. Herlig farge og flott garn! Skal nok klare å strikke noe flott av det.
Fikk også to hesper garn, det lilla og rosa fra Araucania. Det er veldig mykt og deilig! Det hvite hadde ikke merkelapp, så jeg vet ikke hvordan garn det er, men det kjennes litt ut som chenille. Uansett, tusen takk hvem du nå enn er.

14 comments:

Petunia said...

Jord er deilig. Min mann rister alltid på hodet av meg når jeg er ute og luker litt i blomsterkrukkene eller graver litt i jorden. jeg bruker aldri hansker og hendene blir jo ikke akkurat vakre av det, men det er så deilig å kjenne jord mellom fingrene...

Tove E said...

Det blir litt graving i jord fremover,
men så blir det fint også da etter hvert som frøene spirer:0)
Fint bidrag.

Marit said...

Har fulgt litt med på ABC i ord og bilder. Dere er så oppmerksomme på tingene rundt dere - imponert! Garnet ditt ser flott ut, blir spennende å se hva du lager av det :)
Ha en fin helg!

Linda said...

nyyydelig hemmelig venn gave!!

TorAa said...

Noe så jordnær løsning er det umulig å komme.
Og så hyggelig med overraskelse

Anonymous said...

Visst er det deilig med våren. Jeg har ikke mye plass til disposisjon for såing, men noen urter og grønnsaker skal jeg nok klare å få fram jeg også. Det selvdyrkede smaker selvsagt aller, aller best!

Pakken fra din hemmelige bloggvenn kan du sikkert lage noe riktig fint av. Lykke til både med planter og strikking. :)

Anne-Lise said...

Våren er en herlig tid ja, og jord må til når det skal sås. Flott bidrag!! Ha en fin helg.

Inger said...

Det er så masse deilig man kan få fra jorda! Tenker det er stas når ungene spiser selvdyrkede grønnsaker :)

Så masse herlig garn du har fått! Hos meg er det fullstendig tørke - har ikke tatt i et strikketøy på uker. Håper det endrer seg snart :)

Ha en fin helg!

Vestlandsjenta! said...

Ja, har sådd en del i år jeg også, men har desverre ikke rukket å ta bilder av det enda, for her blomstrer det som bare det!! Blir nesten som en unge sjøl jeg da for har aldrig gjort det før, så er skikkelig artig når det spirer!! Flott innlegg!

Ha en strålende helg!

Rune Eide said...

Et bokstavelig talt Jornært valg - og bl.a. av den grunn verdifullt.

Rimkogeren said...

Af jord er su kommet. Enkelt og genialt!

Miriam Elisabeth ツ said...

flott :)

VELKOMMEN said...

Jord var et godt valg på¨J. Det er moto med unger og planting :0)
Spennende med denne pakken som du ikke vet hvor kommer fra - du får vel noen hint etterhvert-.....

Hanne said...

For et supert garn du har fått i HV-pakke!
Takk for hilsen i bloggen min. Du kan helt sikkert nålefilte, hvis du bare prøver. Det er den enkleste hobbyteknikken jeg noengang har lært ;-)