Sunday, August 02, 2009

Crazy for socks

Her er to par sokker jeg strikket tidligere i sommer, men ikke har fått tatt bilde av før nå. Det første paret er helt enkle ankelsokker i Opal Cotton. Trengte et par varme sokker på båttur i sommer, men ikke for varme. Ankelsokker i Opal Cotton var svaret. Strikket kjapt for å få brukt dem med en gang. Tror jeg brukte to kvelder på dem. De er strikket på pinne 2,25 mm og i størrelse 35. Dette er mitt par nummer 14 i 52 Pair Plunge III.

Here are two pairs of socks I knitted earlier this summer, but haven't gotten around to blog before now. The first pair is very simple ancle socks in Opal Cotton. I needed a pair of warm socks when I was on a boat earlier, but not too warm. Ancle socks in Opal cotton was the answer. I knitted them fast to use them right away. I think I used two evenings to finish them. I used needles 2,25 mm and it's size 35. My pair number 14 in th 52 Pair Plunge III.



Det andre paret er et par i Austerman 6-tråd. Jeg prøvde først å strikke Rainbow-sokker, men siden Austerman var tykkere enn garnet i oppskriften, ble det bare ikke fint. Fikk små hull i skjøtene. Rakk opp og prøvde meg på en tilpasset variant av Monkey-sokkene til Cookie A. Det ble absluttt ikke noe fint. Rakk opp igjen og strikket helt enkle sokker til meg selv. Brukte pinner 3,25 mm og størrelsen er som vanlig 35. Mitt par nummer 15 i 52 Pair Plunge III.

The second pair is knitted in Austerman 6 threads. First I tried to knit Rainbow socks, but since the gauge is different from the pattern, they didn't turn out great. Of some reason I got holes after the short rows. Frogged the sock and tried to knit Monkey socks from Cookie A. That didn't turn out good for sure. Frogged again and ended up knitting simple socks for me. Used needles 3,25 mm and size 35. My pair number 15 in the 52 Pair Plunge III.


Noen bedre bilder av Rick-sokkene i Wollmeise.
More pictures of Rick in Wollmeise.

6 comments:

KRØLLEMIKKEL said...

Jeg er bare imponert over alle de flotte sokkene som blir produsert!
Ha en fin uke!

KRØLLEMIKKEL said...
This comment has been removed by the author.
Pillen said...

Her produseres det flittig må jeg si. Godt jeg fikk sikle litt mer på Rickmeisene dine. Fremdeles like lekre :)

mimouna said...

Fine sokker! Noen ganger er det vanskelig å få garn og mønster til å passe sammen, bra du ikke gir deg så lett. :o)

Turid said...

Kjempefine sokker. Nå fikk jeg lyst til å strikke ankelsokker.

Brit Strikkenerd said...

Flotte sokker. Ankelsokker står på min venteliste over sokkestrikkeprosjekt. Dine ble kjempe søt:)