Saturday, December 05, 2009

Felted Slippers

Endelig har de rareste tøflene fått et par omganger i vaskemaskinen, og nå ser de faktisk ut som tøfler. De ble veldig myke og gode, og jeg håper de er varme også. Måtte strekke litt for å få de i riktig fasong og størrelse, men nå er de omtrent størrelse 39-40. Lette å strikke, selv om jeg alltid synes det er skummelt med ting som må toves. Man vet liksom aldri hvordan ting ser ut etter å ha vært i vaskemaskinen. De ser kanskje litt store ut, men sitter veldig bra på foten.

Finally the weird slippers has been felted in the washing machine, and now they actually look like slippers. They are very soft and I hope they are warm as well. I had to stretch tem a bit to get the right shape and size. Now they are a size 30-40. It's was easy to knit them, but I always think it's a bit too exciting to have to felt things. I never know how things turn out after being washed. They might look a bit too big, but they fit perfect.


I julekalenderen min i dag, fikk jeg et rødt julelys. Det passet perfekt inn sammen med disse lyse lysene. Har allerede tent det, og det skal få lov å brenne en stund nå. Tusen takk!

2 comments:

KRØLLEMIKKEL said...

De tøflene var tøffe! Koselige kalendergaver du har fått. Gleder meg til hver morgen jeg....

Mmmarianne said...

Tøflene ble fine :-) Er det forresten samme type som Nena pleier å strikke?

Takk for moralsk støtte på oppklippinga forresten! Æ står han nok av!

God lørdagskveld!