Friday, December 04, 2009

Kalendergaver

Her er nok en kalendergave. Denne gangen søte juleservietter. De blir nok brukt i løpet av førjulen, ja.

Det strikkes febrilsk på julegaver her, men ingenting er ferdig riktig enda. Holder på med Bella's Mitten, men mangler en vott. Mønsteret er morsomt å strikke og det går veldig fort på tykke pinner. Strikker i Alaska fra Garnstudio.

Frenetic knitting on Christmas presents. I'm not done with anything yet, but I have knitted one of Bella's mittens. The pattern is easy and fun to knit, and it's a fast knit since the needles are thick. I'm using Alaska from Garnstudio.

9 comments:

Hanne said...

Jeg holder nå på med mitt fjerde par av disse vottene, og er vel kommet så å si like langt som deg med dette siste paret. Synes det er en fryd å strikke dem. De går kjempe fort å strikke også er de fine. Perfekte julegaver. Må vel strikke et par til meg selv også ;)

Lisbeth Bula said...

Riktig god helg til deg!

Benedikte said...

Jeg holder på med mitt andre par nå. Har bare en tommel igjen. Kan være enig at det er gøy å strikke dem, hadde ikke strikket noe særlig med votter tidligere, men nå blir det flere.

Strikk i vei og ikke stress, det er lenge til jul enda:)

Lunamon said...

Disse vottene må jeg jo bare strikke.. de er så lekre, ønsker deg en fin førjulstid. her går det i hundre som vanlig.

Anlen said...

Heisann, eg har printa ut Bella eg også:) Og eg har kjøpt Alfa, tenkte det kunne vere eit forsøk verdt. Dei ser flotte ut!

shygirl said...

Bellas mittens er jo utrolig flotte, holder selv på med et par i eskimo og de blir nok ikke de siste. :-))
Lettlagede gaver. :-)
Likte virkelig den nissen som dukket opp hos deg i år, jeg tror ikke den nissen leverer på vår rute. *ler*
Har gått glipp av de siste oppdateringene, men det er kanskje like greit så lommeboka får hvile litt til over nyttår. :-))
Er litt spent på hvordan de tøflene blir når de er ferdigtovet, hadde aldru kunnet gjette at det skulle bli tøfler. Hihi. :-))
Fine kalenderpakker du har fått.
Ha en flott helg!

Inger said...

Herlige servietter! Og de vottene er kjempefine! Skulle gjerne ha prøvd meg på et par av de jeg også.

Ha en fin helg!

Hannes hage said...

Virkelig flotte votter! De ser så gode og varme ut, også så supert at de er så lange!
Lekre servietter du har fått.
God helg.

wims said...

Vottene så varme og gode ut. Hatt de på lista mi lenge, men kommer aldri så langt...:-)