Monday, February 28, 2011

Go, Norway!



Det er ski VM i Oslo! Hvem har ikke fått med seg det? Det er nasjonal følelse og stolthet og norske flagg overalt. Jeg har heklet min første lue, og den er selvfølgelig i norske farger. Jeg har brukt oppskriften til Wims i starten, men etter det ble det mye improvisering siden jeg heklet på heklepinne 3,5 mm og oppskriften til Wims er beregnet på 4 mm. Min er heklet i Rauma finull, og jeg ble veldig fornøyd. Håper mottakeren også blir fornøyd. Heia, Norge!

It's the worlc championship in skiing in Oslo! Everyone knows that! National pride is high and Norwegian flags are spotted everywhere. I have crocheted my first hat, and it's in the Norwegian colors of course. I've used Wims pattern at the start, but since I've used hook number 3,5 mm instead of 4 mm I've improvised a bit. I've used Rauma finull and I'm very happy with the hat. I just hope the receiver is just as happy.

5 comments:

Anette said...

Så kuult. Snakk om å bli bitt av basillen. Går jo unna i raserfart så den oppskriften passa bra på luer som skal bli fort ferdig :) Jeg har hekla to nå.

nragnhild said...

Kult! :)
Og god og varm i ull - og det er minst like viktig om du spør lueentusiaster som meg ;)

Tani said...

Kjempe tøff lue!! Gøy med VM!!

Erica said...

Veldig flotte!

Erica said...

..kommentaren min skulle vært til vottene over her, men lua var kul den også altså!