Wednesday, May 11, 2011

I'm working on it



Ja, det er ikke så mange prosjekter som har blitt ferdigstilt i det siste, men jeg jobber med det. For tiden jobber jeg med min versjon av Paperdolls. Strikker i Wollmeise og har satt sammen ermene med bolen. Det går sakte men sikkert framover.

I'm not finishing a lot of projects at the time, but I can promise you I'm working on it. At the time I'm working on my version of Paperdolls. I'm knitting mine in Wollmeise, and have just reached the point where I joined the yoke and the arms together.



I Bergen startet jeg på Weeruska i Malsen & Mor-garnet! Den har blitt liggende litt, men jeg har kommet et stykke, da. Skal snart starte på mønsteret, men mønster fram og tilbake? Jeg er ikke veldig glad i det, men tunikaen er fin og jeg vil bli ferdig. Hopper nok i det snart, skal bare ...

When I was in Bergen I started on Weeruska in yarn from Malsen & Mor. It has been put aside for a little while, but I've knitted quite a bit on it. I'm about to start the stranded knitting, but it's something about knitting with two colors back and forth, but I'll get through it, I just have to ... first.



Jeg startet også på et Haruni-sjal, eller den forenklede versjonen med glattstrikk fram til den nederste borden. Fant et hespe med Wollmeise, Versuchkaninchen og startet. Det går ganske fort med glattstrikk, så nå mangler det kun hullmønsteret nederst. Det tar sikkert lengre tid enn jeg tror, siden omgangene blir lengre og lengre. Tror jeg har kommet over sjalsskrekken, for dette er jo gøy. Det er ikke ordentlig sjal med masse mønster hele tiden, men det er nå et sjal. Og dette sjalet er til meg!

I started on a Haruni shawl, or the easier version of it with garter stitch instead of the lace pattern. I found a skein of wollmeise in my stasth, color, Versuchkaninchen. Started on Tuesday and have already knitted a lot. I'm only missing the lace pattern at the bottom. It will probably take a while to knit since the rows have more stitches at the end. I think I'm over the not knitting shawls, but this is an easy one and not a real one with lace all over it. But what the heck, it's a shawl and I actually like knitting it and it's for me.



Ok, jeg har nå faktisk klart å ferdigstille et par sokker i vanlig glattstrikk. De er strikket i Opal, farge Harry Potter. Jeg vet ikke helt hvem de er til, men jeg finner nok en mottaker.

I have actually managed to finish a pair of regular socks. They're knitted in Opal, color Harry Potter. I don't know who they are for yet, but I guess I'll find someone later.