Saturday, November 26, 2011

Small Things

Jeg har gjort ferdig et par andre småting også, bare sånn for å bevise at det ikke bare hekles luer her i heimen. Men jeg skal innrømme at det er mye luehekling her, ja. Jeg har strikket et flettepannebånd i Nepal, men klarte ikke å få tatt noe spesielt bra bilde av det. Pannebåndet har allerede fått en mottaker, og hun ble veldig fornøyd. Morsom oppskrift også! Brukte Drops sin oppskrift.

I've finished some small things too, just to prove it's not only crocheted hats that is being finished in this house. I admit it's a big hat production in this house. I've knitted a headband with cables in Nepal, but I didn't manage to get a good shot of it before I gave it away. The headband is already in use with a new owner, and she liked it a lot. Fun to knit! Used a Drops pattern.


Jeg har også strikket et par Selbuvotter i str.7-9 år, sier oppskriften. Jeg tror i grunnen at vottene er litt mindre. Denne gangen klarte jeg å strikke en venstrevott og så en .... ja, faktisk en høyrevott! Det skjer ikke hver gang jeg strikker votter for å si det sånn! Dette gå jo litt mersmak, da, men kanskje jeg ikke skal friste skjebnen med å sette i gang med et nytt par? Jeg er jo ikke akkurat kjent for å strikke kun et vottepar av gangen. Pleier vanligvis å strikke to vottepar av gangen, og ikke akkurat frivillig. Først en venstrevott, så en ... venstrevott til, så en venstrevott ... filler'n, opprekk og en høyrevott, og til sist en venstre ... filler'n igjen og en høyrevott. Jadaså, neidaså, sånn går no dagan, men ikke denne gangen! Nei, kanskje jeg bare skal sole meg i glansen over et par votter på første forsøk. Strikket i Finull.

I've knitted a pair of Selbumittens. The pattern says size 7-9 years, but I think the mittens are a bit smaller than that. This time I actually managed to knit a left mitten and then a ... believe it or not, a right mitte! That does not happen every time I knit mittens. I kind of felt the urge to knit another pair of mittens right away. It's fun, but maybe I should stay away from the mitten-knitting for a while? I'm not known to knit one pair of mittens at the same time. Usually it takes at least four mittens to get at least one pair. First a left mitten, then a ... left mitten again, then a left mitten ... darn, frogging and a right mitten, and at last another left ... darn again and then a right mitten at last. That's how it usually goes, but not this time! No, I should really just be happy I made one pair by knitting two mittens this time! I've used Finull.

1 comment:

ASK said...

Flotte votter og pannebånd!

Takk for koselig strikkestund hos Hobbyugla i dag, artig å bli kjent med deg :-)