Friday, May 11, 2012

#oslove

For under et år siden ble livet til en haug med unge mennesker snudd opp ned. Hele Norges befolkning satt sjokkerte igjen. At noe sånt kunne skje her i lille Norge. Nå er rettsaken i gang. Det er tøft, og jeg kjente ingen av de som døde. Det er allikevel tøft å se ansiktet til mannen som forårsaket all denne smerten med vitende og vilje. Ute på Facebook gikk det rundt et bilde av et armbånd en dame hadde laget og hun la det igjen på t-banen i Oslo med et lite kort. Det er nestekjærlighet som jeg liker. Jeg kan ikke lage armbånd, men jeg kan hekle. Nå har jeg heklet to luer med #oslove. Begge er heklet i Merino Extra Fine. Jeg skal ned til sentrum neste uke, så da skal jeg ta stafettpinnen videre. Jeg kommer til å lage et lite kort og legge luene et par steder i sentrum og håpe på at to glade finnere blir fornøyd selv om luesesongen  er ferdig. Hvis jeg rekker, skal jeg hekle et par luer til og legge dem ut i sentrum i Oslo også.

Less than a year ago many young people got their lives turned upside down. Everyone in Norway was shocked. To think that something like that could happen here in Little Peaceful Norway. Now the trial is going on. It's hard and I didn't even know any victims. It's still hard to see the face of the man who caused all that pain to some many people. On Facebook a picture of a bracelet a woman made and put it on a subway in Oslo was going around. She left it with a small card to the next person to get. That's real love ot other people. I can't make bracelets but I can crochet hats. I have just made to hats, and I'm going to do the same as her. I'm going to write a card and put the card and the hats out some place downtown and the finder keeps it. Maybe two happy receivers find them? If I can make it in time, I might make some more.

7 comments:

Erica said...

Dette var absolutt en koselige idé! Lurer på om den ikke må adopteres :D

nesinom said...

For en utrolig fin ting å gjøre! Kjenner jeg får en klump i magen av angst jo mer som rulles opp i rettsaken...
Ha en fin helg!

Marion said...

Hårene reiser seg på meg når jeg leser dette! Det er en fantastisk fin ting å gjøre! <3

Unknown said...

Hvilken flott ide :-)

Bitt@mi said...

Det var en kjempefin oppfølger til kortet!
Flott ting å gjøre!

Silje sin blogg said...

Så koselig!! Egentlig litt synd man ikke hmen som får dem;) du får stå bak en busk og titte;) morsomt å se reaksjonen;)

Strikkelena said...

Så utrolig hyggelig prosjekt!