Tuesday, October 09, 2012

Pirates in the Autumn

Jeg har fått strikket ferdig en god del, men mangler å få tatt bilder. Det er høst og med høsten kommer mørke kvelder og lite dagslys. Det er ikke lengre lange, lyse kvelder til å ta bilder på lengre. Nå er det bare å haste hjem fra jobb og håpe på fint vær for å ta bilder. Jeg fikk ikke tatt noe bra bilde ute i dagslys av disse pulsvarmerne, men fikk nå knipset et bilde før de ble gitt bort. Ikke finner jeg igjen oppskriften jeg brukte som utgangspunkt heller, men jeg modifiserte en god del. Måtte justere maskeantall og antall økninger, så i grunnen var det bare selve mønsteret på hodeskallene som ble beholdt. Jeg har strikket i Finull på 2,75 mm.

I've finished some projects, but I miss pictures of them. It's autumn and with autumn the dark nights with hardly any daylights are here. No more long and sunny summer nights to use when taking pictures. These days it's all about running home from work to use the last of the daylight to get a picture you can use. I didn't get to take a desent picture of these mittens, but I just managed to take a picture before I gave them away. I can't find the pattern I used either, but I modified it a lot. The number of stitches had to be adjusted, the same with increases for thumb. Basically I used the chart for the skull, but changed everything else. I used Finull on needles 2,75 mm.


Tulla har en kosebamse, og den må jo ikke fryse i høst og vinter den heller. Det er en stund siden denne genseren ble ferdig, men har helt glemt å vise den fram. Denne genseren er strikket helt etter innfallsmetoden og kun med restegarn. Har brukt pinne 3,75 mm og Drops Merino Extra Fine. Jeg har selvfølgelig ikke skrevet ned noe av det jeg gjorde, så da tulla spurte om jeg kunne flere gensere, sukket jeg igjen oppgitt av meg selv. Når skal jeg lære å notere ned hva jeg gjør? Trolig aldri.

My daughter has a teddybear, and it can't be cold during fall and winter. This sweater has been finished for a while, but I have totally forgot to show it. The sweater is knitted after my own head, and as usually I didn't write down what I did. I used leftover yarn from my stash and on needles 3,75 mm. I used Drops Merino Extra Fine. My daughter asked me if I could knit more sweaters like this, and I cursed myself again, for not writing down what I did. When do I learn? Probably never.

1 comment:

ASK said...

Tøffe pulsvarmere!
Og bamsegenseren var jo kjempesøt :-)
Du får starte å notere ting på iPad'en ;-)