Saturday, November 24, 2012

Deadline junkie

Man lærer av sine feil, heter det. Tja, ikke alltid jeg er enig, og det kan godt hende at det ikke setter meg i et godt lys. En ting jeg alltid gjør er å utsette ting. Jeg trenger ikke alltid tid til å få ting gjort, men en deadline. I går leverte jeg julekalenderen min til en venninne. Siste pakke ble pakket inn kl.17.54 og jeg skulle dra kl.18.00. Ikke helt uvanlig! Min kjære, snille bror har bursdag i morgen. I går tenkte jeg at jeg aldri i verden rekker å strikke et par sokker til ham i bursdagsgave. Egentlig tenkte jeg også, jeg orker ikke strikke et par sokker akkurat i kveld, jeg vil heller starte på en genser. Så da gjorde jeg det. I dag da jeg våknet syntes jeg derimot at broren min fortjente noe hjemmelaget og burde få et par sokker. Fikk startet på første sokk i bilen, og med en kjøretur på halvannen time kom jeg et stykke. Joda, jeg innser at klokka er langt på ettermiddag og at bursdagen er i morgen. Det kan godt hende jeg ikke rekker det, men jeg er evig optimist. Det hadde antagelig hjulpet om jeg hadde sluttet å blogge om dette også.

You learn from your mistake, somebody once said. I don' necessarily agree on that, and that might not show the best side of me. I like to procrastinate. I don' necessarily need time to get something done, but a deadline helps. Yesterday I delivered a Christmas calendar to my friend. The last gift I finished wrapping at 17.54 and I had to leave at 18.00. Not unusual. My dear, kind brother has his birthday tomorrow. Yesterday I thought to myself, I'm never going to have time enough to knit a pair of socks for him. What I really thought was: I don't really want to knit another pair of socks right now, I rather start knitting a sweater. When I woke up today I had changed my mind and thought that my brother really deserved a pair of socks. So I started on the first sock, and had about one and a half hour car ride to knit. Yes, I realize that it's already late afternoon right now, and the birthday is tomorrow. I also realize that I would have a better chance of finishing the socks if I actually knitted right now instead of blogging about it. 


Og mens jeg er inne på deadlines; jeg har også en kalender som skal være ferdig før 1.desember også. Så langt har jeg kommet så langt, og har nå en uke på å få den ferdig. Jeg tror at det skal gå bra. Som sagt jeg er evig optimist til det siste!

And speaking about deadlines; I also started on a calendar that needs to be done by the first of December. This is how far I am so far, and I have a week to finish it. I think it's going to be ok. I'm an optimist as always. 

2 comments:

Marion said...

Med ditt strikketempo tror jeg nok din bror får sokker i gave jeg ;)

Anonymous said...

Haha, koselig innlegg! Eg trur og du rekker dette. Nydelig kalender:)