Wednesday, December 12, 2012

12. desember

Det er kaldt ute, men det sies at det kommer varmere vær. Jeg er veldig delt på varmere vær. Jeg liker ikke kulda, men jeg liker ikke at det er meldt rundt 0 grader til helga. Det nærmer seg jul, og jeg vil jo gjerne ha hvit jul. Hadde vært veldig synd om snøen skulle smelte bort nå, så nærme jul. Får håpe at temperaturen holder seg under 0, og at snøen får bli liggende. I dag var det nok en kald dag med rimfrost på alle trærne. Mobilen min var tom for batteri i hele dag og kameraet lå hjemme, så det ble ingen bilder av noe winter wonderland herfra. Derimot blir det et bilde av det flotte garnet jeg fikk i dag. Det er tynt, tynt og veldig mykt og blir nok et sjal til meg etter hvert. Jakten på den perfekte sjaloppskriften er i gang.

It's cold outside, but the weather forecast says warmer weather is just around the corner. I'm not sure if I like it. I don't like it this cold, but around zero Celsius means the snow will be melting and I don't like that. I hope the snow will stay until Christmas, cause who is not dreaming of a white Christmas? Would be a shame if the snow melting now, so close to Christmas. Today was another cold, cold day and the trees were all white from the frost. My phone had a flat battery and my camera was at home, so I couldn't capture the nice winter wonderland. What I could take a picture of, was the nice and thin lace yarn I got today. It's going to be a shawl to me. The hunt for the perfect pattern has started. 

Jeg strikker julegaver for tida, og alt kan absolutt ikke vises her før etter julaften. Denne halsen tar jeg sjansen på å vise fram her. Det blir en julegave og er nok en gang strikket i en tråd alpakka og en tråd Vivaldi.

I am knitting Christmas presents, and not everything can be shown here until after Christmas Eve. I take my chances and show this cowl here. It's a Christmas present as well with one thread of alpaca and one thread of Vivaldi. 

No comments: