Sunday, February 16, 2014

Knocks me off my feet

Jeg har fått ferdig to par leggvarmere. Det ene paret har blitt strikket i løpet av OL-perioden, og skal absolutt registreres i Ravellenic Games på Ravelry. De er strikket i mørk blå Sisu og hvite stjerner på. Jeg har lagt opp og tilpasset til mottaker, og lånte stjernemønster fra en mønsterbord på knestrømper fra oka Norsk strikk. Har fått høre av mottaker at de passet perfekt, så da håper jeg mottaker får god bruk for dem på fjellet i vinterferien. (Jeg har ingen anelse om hvorfor to av bildene legger seg på siden, og jeg klarer ikke få dem til å lastes opp riktig vei her.)





I've knitted a couple of pairs of leg warmers. The dark blue ones I started knitting when Olympics started and I finished them Friday night. I am definitely going to register them at the Ravellenic Games on Ravelry. I used Sisu and needles 3,25 mm. I casted on as many stitches I needed to get the right fit for the receiver. The star pattern is borrowed from some long stockings from the Norwegian book Norsk strikk. I heard that the receiver thinks they fit perfectly, so I hope she uses them a lot during her winter holidays. 

Det andre paret med leggvarmere ble ferdig for en stund siden, men jeg har bare glemt å blogge om dem. De er strikket i Babyalpakka fra Drops, og jeg har i grunnen bare strikket ribbestrikk med en liten flette i hver side. Blomsten er heklet og sydd fast i etterkant. 

The other pair of legwarmers was done some time ago, I just forgot to blog about them. They are knitted in Babyalpaca from Drops, and I basically just knitted 2 k, 2 p and added a small cable in each side. The flower is crocheted and sewn on later. 

Det er fortsatt OL, og det går ikke så bra for Norge som jeg og andre nordmenn hadde håpet. I stedenfor overskrifter om fantastiske skiløpere, har vi fått overskrifter om smørekrise. Men om ikke nordmennene gjør det like bra, så har Norge fått øynene opp for lua alle de norske deltakerne går rundt med. Den florerer på sosiale medier i forskjellige varianter, i nyhetene og garnbutikkene er utsolgt for lyseblått garn fra Dale. Jeg har fått tak i garn, og har allerede heklet fem OL-luer. Jeg har planer om en god del til, så får tiden vise om jeg klarer å få dem ferdige før OL er ferdig. Jeg har brukt enkel tråd Falk fra Dale og heklenål 3,5 mm. 



The Olympic games haven't been as successful as Norwegian had hoped, but instead of a lot of gold medals, we got something else. All the Norwegian contestants are wearing a light blue crocheted hat with a red brim. Now everyone wants one, and everyone is making one. The hat is all over the social medias, in the news on TV and all the shops are sold out of light blue yarn. It's not a joke. I bought the last blue yarn from my yarn store. I have finished five hats, and have enough yarn for about five more. I use single thread Falk from Dale yarn and hook 3,5 mm. 

7 comments:

mimouna said...

Flotte leggvarmere! I grunnen mye mer praktisk enn knestrømper, for da er det bare å bytte ut sokkene når de blir våte eller skitne.

Synd at Norge gjør det så dårlig, men OL-luen er i alle fall en suksess! :)

God søndag.

ASK said...

Fine leggvarmere!

Kjedelig at det går litt trått for Norge i OL for tida, men kanskje de kommer med en liten sluttspurt?
Flotte luer du har laget :-)

Anonymous said...

Flotte leggvarmere! Syntes det OL-mønsteret er så kjekt, så enkelt å fint, liksom :)

Trasig at Norge gjør det så dårlig i OL, men lua er i allefall kul! Nok en gang skulle jeg ønske at jeg kunne strikke :)

tantemaraj said...

Du har virkelig lagt opp til ol- lue hekling!!
Flotte leggvarmere! Lille snuppa her fikk noen nettopp noen som brukes dag og natt, så en strikkende mamma tar med inspirasjonen her og må nok følge opp med flere leggvarmere;)

Husfruen said...

Så flotte de var. Jeg likte godt de rosa også.

Einar said...

Du har ikke vurdert å gjøre hobbyen om til en nettbutikk? Går du inn på Seoshop.no kan du enkelt sette opp en nettbutikk og gi fler glede av det du lager!

Lykke til!

Pool Party in Gurgaon said...

Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.