Wednesday, June 17, 2015

Strikkekino - While we're young

I dag var det strikkekino på Ringen kino igjen. Filmen denne kvelden var While we're young med Ben Stiller og Naomi Watts. Jeg rakk litt strikking og lesing med oversikt til Akerselva før kinoen startet. Inne på kinoen var det faktisk ganske folksomt. Tro om det har noe med at Ringen kino ga tidlig beskjed om denne strikkekinoen? Uansett, det var koselig i dempet belysning. Filmen var i grunnen så der. Den er underfundig, og Ben Stiller var i en rolle jeg må si jeg likte ganske godt. Jeg synes han er litt slitsom i Focker-filmene. I denne filmen var han mer seriøs. Førtiårskrisa kan fortone seg på mange forskjellige måter, og i denne filmen er det en slags felles førtiårskrise for paret. De finner et par i midten av tyveårene, Jamie og Darby,  og bestemmer seg for å henge med dem. Det viser seg at Jamie ikke er så ung og naiv som Josh, Ben Stiller, tror i starten. Plottet er i grunnen bra, men jeg synes fortsatt filmen kun var middels. Strikketøyet i dag var Vanilla socks i garn fra Maskepigen kalt Berlinmuren.




No comments: