Saturday, July 25, 2015

Oh, those summer days

I går var en fin sommerdag, en av de få. Den ble tilbragt langs Akerselva. Gikk fra starten helt oppe ved Maridalsvannet og helt ned til Sørenga. Underveis var det innlagt strikkepause i sola. Det er helt greit å være turist i egen by. Strikketøy underveis var lange strømper i Sandnes alpakka strømpegarn.




Yesterday was a nice summer day, one of the few this year. I spent it walking along Akerselva. I started the walk where the river starts at Maridalsvannet and walked all the way down to Sørenga. Along the river I had a knitting break in the sun. It's completely ok to be a tourist in you own town. My project for the day was long stockings in Sandnes alpaca sock yarn.

Jeg har klart å bli ferdig med et annet prosjekt, en babyjakke i Drops babyalpakka silk. Den er lett og veldig myk. Jeg brukte et eller annet babyjakkemønster for å sjekke antall masker, husker ikke hvilket mønster jeg brukte. Resten er i grunnen strikket utfra feelingen. Jeg håper den er omtrent sånn nyfødt til tre måneder størrelse. Den passer omtrent bamsen, litt lang i ermene, men det er positivt at jakka er for stor. Hadde nok blitt en veldig liten babyjakke om den skulle passe bamsen. Jeg har brukt pinne 2,5 mm til vrangbordene og pinne 3,25 mm til resten. Jakke veier 85 g.


I finished an object, a baby jacket in Drops baby alpaca silk. It's real light and very soft. I used some baby jacket pattern to check the number of stitches, but I can't remember the pattern. I knitted the rest of the jacket out of my head how I would have knitted a garment for my self. I hope it is approximately a newborn size to three months size. It's a bit big for the teddy, and that's good. Would be a bit worried if it had a perfect fit for the teddy. I used needles 2,5 mm on the ribbing and needle 3,25 mm on the rest. The jacket weighs 85 g.

2 comments:

Huldr said...

Det er veldig fint langs Akerselva!

Babyjakka ble veldig søt, minner mye om oppskriften jeg har tenkt å bruke, denne fra Drops: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b19&d_id=4

Men jeg tenkte kanskje jeg skulle strikke den med rillekanter i stedet. Skal si fra når den er strikket så du får se!

amylin said...

Ja, si fra så jeg får se! Det er veldig fint langs Akerselva. Ikke første turen og heller ikke siste. Dvs. det var første turen hvor jeg gikk hele strekningen i ett.