Sunday, July 12, 2015

Summer contrasts

I går var det varmt, og det beste stedet å strikke på i varmen er ute. Strikking i sola med sand mellom tærne, er ingen uting. Når stranda i tillegg har to store lekeapparater i vannet som holder ungene aktive, blir det en fin dag. La igjen Rock the Lobster på hytta og tok med meg et nytt prosjekt. Sokker i enda en av fargekombinasjonene til Arne & Carlos. Vet ikke helt hvem som skal få disse sokkene, men det kan godt hende at det blir meg. Jeg fikk også festet de siste trådene på dukketeppet heklet etter oppskrift av Arne & Carlos det også. På kvelden utnyttet jeg landskapet i Nederland og tok på meg rulleskøytene. Det er deilig med flate, asfalterte sykkelstier i milevis. Endte opp med en 14 km lang tur i kveldssola. 
Dagen i dag har vært grå. Ikke så mye regn, ikke så veldig kaldt, men heller ikke veldig varmt. Det er fortsatt en del å gjøre på en så stor campingplass, og vi har spist lunsj med storfamilien også. Jeg har strikket videre på Arne & Carlos-sokkene mine, selv om jeg egentlig burde få ferdig Rock the Lobster. Får se hva jeg gjør nå på kvelden. Det er fortsatt en del igjen av sommerkvelden. Det er ikke meldt spesielt godt sommervær i morgen heller, så regner med at det blir tid til litt strikking da også. 




Yesterday was real warm, and the best place to knit when it's so hot, is outside. Knitting in the sun with sand running through your toes, is lovely. When the beach has two big playgrounds that keep the kids busy, it's bound to be a lovely day. I left Rock the Lobster at the cabin and brought a new project. I started another pair of socks in one of Arne & Carlos' color combination. I don't know who gets them yet, but it might be me. I also weaved in the last threads on my miniblanket, pattern from Arne & Carlos. In the evening I rolled away on my skates in the flat landscape of Holland. So lovely with bikepaths. I ended up rolling 14 km. 
Today has been grey. Not too much rain, not too cold, but not warm either. It's still a lot to do on a big camping, and we ate lunch with the family. I knitted on my socks in Arne & Carlos, but I should really finish my Rock the Lobster. I might end up knitting on it during the evening. Tomorrow brings rain as well, if the weather forecast is right. I guess that means knitting time as well. 

No comments: