Friday, August 14, 2015

Indian summer?

Kan håpet være at vi får indian summer? Jeg vet vi ikke er lengre enn midten av august, men det gjør ingenting sommertemperaturen kommer nå. I går og i dag var i alle fall finværet og varmen på plass. Jeg nøt sommerdagene på jobbseminar med nydelig utsikt mot havet. Badet gjorde jeg også, noe det har vært lite av i sommer.Det var friskt! Som vanlig på seminar, ble det strikket en del fra denne kanten. Strikketøyet mitt første dagen var sokker i Drops Delight. Strikker på pinne 2,5 mm og str.38. Prosjekt for dag nummer to var det andre ermet på Marius-genseren jeg egentlig planla å strikke ferdig før jeg dro på seminar. Det var bare at jeg fikk så utrolig lyst til å strikke et par Selbuvotter onsdagen, så da ble ermestrikkingen forskjøvet. Jeg mangler kun tomler på Selbuvottene. Legg også merke til at vottene faktisk har tommelen  på riktig side, en venstrevott og en høyrevott. Og det på første forsøket. Slett ikke verst. Selbuvottene er strikket i Finull på pinne 2,5 mm og 2.75 mm.





Can I hope we get a bit of Indian summer? I know we're not longer than mid-August, but I don't mind if the summer temperatures comes now. Yesterday and today the sun was nice and warm. I enjoyed the summer days at a work seminar with a lovely view to the sea. I swam in the sea too, something I haven't done much this summer. It was brisk, I tell you. As usual at a work seminar, I knitted quite a bit. My project the first day was socks in Drops Delight. I used needle 2,5 mm and knitted them in size 38. Project for day two was  the second sleeve on the Marius sweater I really planned on knitting Wednesday before I left. It was just I felt more like knitting a pair of Norwegian Selbu mittens. I only have the thumbs left to knit on the mittens. Notice the mittens have the thumbs in the right spot, one left mitten and one right mitten. And on my first attempt! The mittens are knitted using Finull on needles 2,5 mm and 2,75 mm.

3 comments:

mimouna said...

Deilig med litt sommervarme sånn på tampen. :)

Fine votter, og det Delight-garnet ser ut til å være det samme som jeg strikker luer av. Liker fargene på det.

Nyt helgen!

amylin said...

Deilig med sommervarme, ja. Takk, mimouna, og nå må jeg inn og se på luene dine. Jeg liker fargene på Delight-garnet, ja.

amylin said...

Sommertid, alltid kjekt med strikking på seminar. Høres ut som en deilig dag, og grillmat og is er alltid godt. Fortsatt god helg til deg også.