Tuesday, August 18, 2015

Knitting at the movies

I kveld var det strikkekino igjen. Den første for høsten, og jeg håper absolutt ikke det blir den siste. Krysser fingrene for at strikkekinoen kommer på dager jeg har mulighet til å være med. I kveld var det etter en spørreundersøkelse på Strikkekino på Ringen kino sin Facebook side, Mission Impossible; Rogue Nation som sto på programmet. Det var jeg glad for. Tidligere har det vært mye drama og romantikk, og jeg har ingenting i mot det, men det kan bli litt ensformig også. Veldig greit med litt variasjon og action i dag. Jeg liker Mission Impossible-filmene, og Tom Cruise hengende utenpå et fly er ikke å forakte heller. I denne filmen synes jeg det var mer humor enn i de tidligere filmene. Kan godt hende det er lenge siden jeg har sett de andre og at jeg har glemt mye, men det var nok humor i denne filmen. Det var heller ikke veldig mange dødpunkter heller, så selv om filmen er lang, var det absolutt ikke for lenge. Det hjelper selvsagt at jeg hadde med strikketøyet også. Jeg var veldig nære på å strikke ferdig erme nummer to på Marius-genseren min, så for min del kunne godt filmen vart noen minutter til.

Tonight I was at the knitting movie again. The first one for the fall, and I hope not the last. I cross my fingers the knitting movie is put up when I have the time to join. Tonight the movie was, after a poll at the Knitting Movie's Facebook page, Mission Impossible, Rogue Nation. I was happy about that movie choice. Earlier the movies have been a lot of drama and romance, and I like that, but a bit of variation is good. I like the Mission Impossible-movies, and Tom Cruise hanging outside a plane is not too bad either. This movie had a bit more humor in it than the last ones, i think. Or I might have forgotten the details in the other movies. It was a lot of suspense and action too, so the movie didn't feel long even though it lasted almost two and a half hours. It helped that I had my knitting too, of course. Tonight I knitted on the second sleeve on my Marius-sweater. I almost finished it, so I wouldn't have minded if the movie lasted a bit longer.

No comments: