Sunday, September 13, 2015

Lunsj og Lyrikk

I går var det Lunsj og lyrikk på Det norske teateret. Det er første gangen jeg er på det arrangementet, og jeg må si at det ga mersmak. Det er noe med stemninga å bli lest for, og lyrikk gir en helt egen stemning også. Det er lenge siden jeg har lest lyrikk, men nå fikk jeg lyst til å lese litt igjen. Det ble lest opp dikt fra Marie Takvam, og jeg har faktisk ikke hørt om henne før. Hun hadde dikt som rørte meg med humor i også. Må nok innom et bibliotek for å finne fram til noen diktsamlinger av henne. Lunsj og lyrikk foregikk selvfølgelig ikke uten strikking. Strikkeprosjektet for dagen var fortsatt Ease i Wollmeise. Jeg startet også på en Rilletrøje av Lene Holme Samsøe i Drops Merino Extra Fine. Størrelsen blir omtrent 5 år, tenker jeg.

Yesterday the Norwegian theatre arranged Lunch and poems. It's the first time I have attended the arrangement, and I have to say it's not going to be the last. The mood and vibes when somebody reads out loud, and especially poems is something special. I haven't read poems for a long time, but this made me want to read poems again. The poems for Saturday was all written from Marie Takvam, and I have never heard of her before. She had some touching poems and with a touch of humor in them too. I have to pop into the library and borrow some of her works. Lunch and poems was not attended without a knitting project, of course. Today's knitting project was still Ease in Wollmeise. I also started Rilletrøje by Lene Holme Samsøe in Drops Merino Extra Fine. The size is going to be approximately 5 years, I think.

No comments: