Sunday, November 29, 2015

Heart Capelet

Nok et prosjekt til Indie Design Gift Along 2015, Alice's Capelet. Gravde ganske så dypt i lageret mitt for å finne garn til dette prosjektet. Fant Troll fra Hifa, og det ble kjøpt inn på det første strikketreffet i Bergen en gang for 4-5 år siden. Husker at jeg kjøpte det inn for å strikke en eller annen jakke som skulle være vid og med noe flettemønster bakpå ryggen. Etter at anitakvz hadde prøvd flere ganger å legge opp til det, men endt opp med noe hun kalte rokkering, så ga hun opp. Det gjorde selvfølgelig sitt til at jeg aldri startet. Veldig greit å få brukt 377 g av det garnet nå. Denne blir nok kjekk å ha på jobb, for det er så store temperaturforskjeller på jobb. Jeg prøver fortsatt å stashe garnet mitt på Ravelry, men jeg må innrømme at det er mye morsommere å strikke av det enn å stashe det. Jeg håper på at i løpet av januar har jeg stashet alt på Ravelry. Og det er jo ikke før til neste år.



Another contribution to Indie Design Gift Along 2015, Alice's Capelet. I dug real deep in my stash and found some yarn I bought around four-five years ago at Hifa yarn fabric, Troll. Of course the idea was to knit something else, but that never happened. I'm happy the way this one turned out, and I think this one will be nice to wear at work, since my work has different temperatures in the different rooms. And the bonus is that I managed to use 377 g from my yarn stash. I fear my yarn stash has gotten a bit bigger during this year. Still trying to stash it at Ravelry, but I have to admit that knitting from it is a lot more fun than taking picture of it and stashing it. But hopefully some time in January I'll have stashed all of it.

1 comment:

mimouna said...

Praktisk plagg når temperaturen svinger. Og veldig kjekt å få brukt opp lager-garn!

Gøy å følge med på alle som legger inn garn på Ravelry nå. Og heldigvis er det leeenge til neste år. ;)