Friday, December 11, 2015

11. December

Siden jeg har strikket ferdig to luer, så er det lov å starte på et nytt prosjekt?! Selv om jeg har en haug med prosjekter på pinnene, og som jeg egentlig burde strikke ferdig? Noen ganger er det bare morsommere å legge opp noe nytt enn å strikke noe annet ferdig. Jeg har startet på en babyvest i Babyalpaca Silk fra Drops. Det er etter en oppskrift som heter Explorer Vest, og som er med i Indie Design Gift Along 2015. Jeg gjør mine tilpasninger, siden jeg strikker i et så mye tynnere garn enn oppskriften er skrevet for enda oppskriften har tilpasninger for en god del forskjellige garntykkelser.

I kalenderen min var det gode sitrondrops i dag. Jeg klarte ikke spare alle til jeg skulle ta bildet, men papiret var igjen. Veldig gode!


Since I finished two hats, I'm allowed to start a new project, right? Even though I have a pile of projects not finished, and I should really finish them? Sometimes it's just so much more fun to cast on a new project than finishing another project. I cast on a baby vest in Babyalpaca from Drops. It's a pattern called Explorer Vest, and again a design from Indie Design Gift Along 2015. I make my own adaptions since I'm using fingering weight, and the pattern calls for DK, Bulky or Aran.

In my calendar today I got candy, lemon candy. They were so good that I couldn't save them to take the picture of them.

1 comment:

AnnetteK said...

Hihi... Hørtes kjent ut, det med å ville starte på noe nytt.
Men har du fått ferdig to, må det jo være lov å starte ett nytt, du går jo uansett ett i minus..!?
2 for 1 ;)

God søndag!