Thursday, December 17, 2015

17. December

Hello, Amsterdam! Det ble ikke mange timene i Amsterdam før vi dro videre til Den Haag, men for noen timer. Det er litt for sent til å skrive noe lengre blogginnlegg om det i dag, men lover å skrive om knit night hos Stephen&Penelope i morgen. I dag ble det strikking på flyplass, fly og tog. Strikketøyet var helt enkle sokker i Regia Arne & Carlos design line, og jeg startet endelig på Itte no knussel-kofta av Vanja Blix, også kalt Adventskofta. Jeg har strikket ferdig dag 1, og henger nå 16 dager etter. Håper jeg klarer å ta igjen noe. Jeg valgte Wollmeise, Ebenholz til bunnfarge og Rotkäppchen til mønsterfarge. Blir litt julete med de fargene, faktisk. Jeg har også valgt å strikke genser og ikke kofte. Føler at jeg bruker genser mer enn kofte. Den kofta jeg bruker mest er Bøvertun i Wollmeise, og den bruker jeg også mest som en genser, dvs. kneppet igjen. Jeg er nok mer en gensertype. Da er det natta i vår ferieleilighet med en utrolig utsikt over Den Haag.



Hello, Amsterdam! We didn't spend many hours in Amsterdam before we took the train to Den Haag, but such great time. It's a bit too late to write a long post, but I promise to blog about knit night at Stephen&Penelope tomorrow. Today I did some airport-knitting, plane-knitting and train-knitting. My choice of knitting was a simple pair of socks in Regia the Arne & Carlos design line, and I have finally started the jacket designed by Vanja Blix, the jacket where she gives out one clue each day from first of December until Christmas Eve. I finished the first clue today, and I am about 16 days behind. I hope to catch up a bit. I chose Wollmeise, Ebenholz is the main color and Rotkäppchen as the contrast color. Turns out a bit Christmasy actually. I also chose to knit a sweater and not a jacket. I feel I am more a sweater person than a jacket person. The jacket I wear the most is my Bøvertun in Wollmeise, but even that one I wear as a sweater, buttoned up all the time. Then I'm wishing you a good night from our rented apartement for the holidays with a lovely view of Den Haag.

No comments: