Monday, January 04, 2016

Again and Again

Ting skjer om igjen og om igjen. History repeat itself, sies det. Nå snakker vi om historie i liten skala, selvfølgelig. Jeg trodde at jeg hadde minsket garnlageret mitt med omtrent 10-12 kg. Vel, ikke helt sant. Mitt garnlager var på denne tiden i fjor på 52,744 kg. Nå har jeg et garnlager på 50,262 kg. I tillegg har jeg faktisk en genser på pinnene hvor garnet ikke er registrert. Jeg kan vel i grunnen si at garnreduseringen er på det minimale i år også. Det er bare å innrømme det. Jeg har ingen oversikt over hvor mye jeg har strikket opp i 2015, siden jeg ikke har lagt ut alt på Ravelry. Det jeg har lagt ut på Instagram har jeg ikke lagt ut med vekt. Jeg har igjen store håp for 2016, og jeg skal gjøre mitt for at lageret er 10 kg mindre om et år. Tror jeg har sagt dette før?! Optimist, og tror at denne gangen går det bra. Jeg har også hatt en opptelling av prosjekter jeg har på pinnene akkurat nå.

1. Teststrikking - genser str. XXL, bolen er ferdig, mangler ermer
2. Teststrikking - genser str. M, har akkurat delt bol og ermer
3. Ease - genser str. M, ferdig med bol, mangler hals og ermer
4. Hekleteppe - mangler 15 lapper og sy dem sammen
5. Vivid-teppe - har kun strikket en lapp, mangler en haug med lapper
6. Sokker - enkle glattstrikka sokker, str. 38, en sokk ferdig og mangler kun en halv fot
7. Itte no knussel-genser - strikket nesten opp til ermedeling, usikker på opprekk eller ferdigstillelse
8. Sjal - usikker på hvilket mønster, men har kun strikket 10 cm ca.
9. Bittamis sokker - usikker på str. kun leggen på en sokk som nesten er ferdig

Målet for januar er å ferdigstille disse prosjektene, ja, bortsett fra Vivid-teppet, da. I dag har jeg strikket på sokkene mens jeg satt på et venterom. Lite annet fornuftig å gjøre på et venterom enn å strikke eller lese, kanskje begge deler samtidig. Ellers er tiden brukt til å strikke på den ene genseren jeg teststrikker.



Things happen again and again. History repeat itself. Now we're talking about history in a small perspective, of course. I thought I had reduced my stash with around 10-12 kg. Well, that turned out not to be the case. My stash this year last year was 52,744 kg. Now my stash is 50,262 kg. I have to admit I have a sweater on the needles and I didn't weigh the yarn for it. Have to admit my stash diet was not big for 2015. I have no number for how much I knitted up last year, since I didn't put all my projects on Ravelry. I put some projects only on Instagram and on Instagram I don't put the weight down. I have again big hopes for 2016, especially since I now have all my stash on Ravelry. I have big hopes and big faith my yarn stash will be about 10 kg less next year too. I believe I have said that before?! Forever an optimist. I have counted up the projects I have on my needles right now too.

1. Test Knitting - sweater size XXL - yoke is done, missing the sleeves.
2. Test Knitting - sweater size M - divided for sleeves and yoke
3. Ease - sweater size M - yoke is done, sleeves and neck left
4. Socks - plain stockinette stitch size 38 - one sock finished, half a foot left
5. Crochet blanket - missing about 15 squares and to sew together all the squares
6. Vivid blanket - knitted one square, missing about a zillion square
7. Itte no knussel sweater - half the yoke done, not sure if I'm going to frog it or not
8. Shawl - can't remember which pattern I used. Knitted about 10 cm.
9. Bittamis socks - don't know the size, only one cuff partly done

My goal for January is to finish up these projects, not the Vivid blanket then. Today I knitted on the socks while I was sitting at the waiting room. Nothing else to do at a waiting room except maybe read, or knit and read at the same time. I also knitted a bit on the sweater I'm test knitting.

3 comments:

AnnetteK said...

Så masse flott du holder på med!
Lykke til meg ferdigstillelsene! Jeg heier på deg!

Monstermønster said...

Jeg er med på ferdigstillelse, det har jeg jo lovet deg på Instagram! :)

Felisi said...

Mye fint på gang her ser jeg! Med ditt tempo er du vel ferdig med alt neste uke. ;)