Wednesday, January 06, 2016

Baby, It's Cold Outside

I dag var det -15 grader ut. Brå overgang! Jeg har funnet fram ullundertøyet, og det er godt å ha på jobb med store temperaturforskjeller i de forskjellige rommene. Minner meg også på at jeg må få gjort noe med varmeapparatet i bilen, for det streiket før jul. Det hadde ikke vært dumt med litt varme i bilen når det er så kaldt ute. På den annen side er det veldig deilig å kunne tenne lys inne, lage en deilig og varm kopp te, ta med strikketøyet og en bok i sofakroken og synke ned under et pledd. Det er min ettermiddag og kveld i dag. Ikke så verst på en onsdag! Jeg har fått ferdig mitt første strikkeprosjekt for året også, et par enkle sokker i Regia Arne & Carlos Design Line. Jeg hadde strikket den første sokken og hadde kun halve foten igjen på sokk nummer to, men veldig greit å kunne krysse ut et prosjekt. Kveldens strikketøy er genseren jeg teststrikker. Jeg er på erme nummer to, og håper at jeg får ferdig genseren i løpet av kvelden. Ha en fin kveld i kulda!


Today it was -15 degrees outside! I have packed out my woollen underwear so I can keep warm at work. Where I work there are quite a different temperature in the different rooms. The cold weather is a reminder to do something about my broken heater in the car. Would be nice with a little bit of heat while driving. On the other side it's so cosy and nice to light candle lights inside, make a big cup of hot tea, find the knitting projects and a book and just sink down on the couch under a blanket. That is my afternoon and evening today. Not too bad on a Wednesday! I have finished my first knitting project of the year too, a pair of simple stockinette socks in Regia Arne & Carlos Design line. I had already knitted the first sock, and I had just half of the foot on the second sock left. It feels good to finsih a project anyway. My knitting for the evening is the sweater I'm test knitting. I have started sleeve number two, and I hope to finish the sweater during the evening. Have a nice evening in the cold!

1 comment:

mimouna said...

Jammen ble det kaldt! Godt med varme sokker da. Fine farger på de Arne & carlos-nøstene. :)