Monday, January 25, 2016

My Hometown

På et strikkearrangement på Lindeberg i høst hadde Arne og Carlos en workshop hvor de sammen med en del strikkere skulle designe en lue som representerte Groruddalen. Mønsteret de kom fram til er Groruddalslua. Den er grå for asfalten, åttebladsrose for alle nasjonalitetene og trær for skogen. Jeg synes lua er fin. Den representerer Groruddalen på en fin måte. God jobb, Arne og Carlos. Lua er strikket i dobbel tråd Fine Wool fra Stoff og Stil, det grønne er Pure Wool fra Pickles.

Og en oppdatering på den ekstremt gale garnbytting på lørdag, i går fant jeg enda en pose garn i øverste hylle på skapet i gangen. I dag tidlig da jeg skulle avgårde til jobb fant jeg to nøster til i veska mi. Jeg klarer ikke la være å le. Det tar jo ikke slutt. Nå har jeg pakket en eske med garn som skal sendes til Tyskland. Jeg håper jeg ikke finner mer garn nå.


At a knitting festival this autumn Arne and Carlos held a workshop where they together with some knitters started designing a hat representing Groruddalen, a part of Oslo. The pattern they finally made is this. The grey is the asphalt, the flower is all the nationalities and the trees are the forrest. I like the hat. It represents Groruddalen in a good way. Good work, Arne and Carlos. The hat is knitted in two threads held double in Fine Wool from Stoff and Stil, the green is Pure Wool from Pickles.

An update on the yarn craziness from Saturday's yarn swap, yesterday I found another bag of yarn in the closet in the hallway. Today when I left for work I found two skeins of yarn in my purse. It doesn't end! I can't stop laughing! I packed a box I'm shipping to Germany and hope I don't find any more yarn now.

1 comment:

mimouna said...

Fin lue! Og veldig artig å lese om garnbytte-lunsjen din. Kreativ gjemming av garn, kanskje det dukker opp mer også etterhvert?