Friday, March 18, 2016

Candy Shop

Jeg har teststrikket et sjal. Bare fordi jeg tenkte at jeg trengte enda et sjal. Hvor mange sjal trenger en person egentlig? Jeg er sikker på at jeg trenger et sjal i hver farge som finnes. Og ja, jeg har vel i grunnen noen blå sjal fra før, men ingen med blått OG rosa. Så det! Det var et veldig enkelt og lettstrikket mønster, i tillegg til at sjalet ble veldig fint og anvendelig. Det hjalp også på at jeg strikket i Kos fra Tulliball. Det blå hadde jeg fra forrige treff for to år siden, mens det rosa ble kjøpt nå i helga. Det blå heter Djevelyngel, og det rosa heter Kranglefant. Kranglefanter kommer ikke igjen, dessverre. Fargekombinasjonen blå og rosa gjør at sjalet ligner litt på godteri, men likte kombinasjonen, da. Mønsteret heter Mâkutu.



I have test knitted a shawl. Since I felt I really needed another shawl. How many shawls do a person need? I think I need a shawl in each color there is. I have a couple in blue, but not in this shade of blue and not blue AND pink. It was an easy pattern to knit, and the shawl turned out real nice. It helped that I used Kos from Tulliball. I bought the blue yarn at the knitting festival two years ago, and I bought the pink this weekend. The blue is called Devil Snare and the pink is a Wrangler, which means it won't be dyed up again. The color combination blue and pink makes the shawl look a bit like candy, in a good way, though. The pattern is called Mâkutu.

2 comments:

AnnetteK said...

Lekkert

Strikkemor said...

Det var da litt av et spørsmål..... Ikke eksisterende for meg! Har jeg lyst på et sjal, så har jeg lyst på et sjal... Og da strikker jeg det :) Ditt nye sjal er knallfint :)