Wednesday, March 02, 2016

Unforgettable

Ooops! Skrev jeg i forrige post at jeg ikke hadde kjøpt garn i februar? Joda, det stemmer det, men jeg fikk jo garn. Det ble visst utelatt fra regnskapet! Glemsomhet eller fortrengelse? Tja, vet ikke, men jeg var i alle fall utrolig heldig å få en fantastisk bursdagsgave. Fikk nemlig 5 nøster Tulliball. Og ikke bare det, men to av fargene fikk navnene sine med tanke på meg. Fargene er knallflotte og veldig typisk meg også. Den hvite fargen heter Naken sannhet, det turkise heter Lord Jim og det blå heter Mørkets hjerte. Fantastiske farger og navn! Tror nok hun ble inspirert av Joseph Conrad også. Selve garnkvaliteten er ganske tykk, men jeg tror jeg kan ha nok til en genser til meg. Garnet er selvsagt like mykt som alle andre kvaliteter fra Tulliball. Regnskapet mitt blir da at jeg har slanket bort 492 g, og jeg kan vel si at det ikke er spesielt bra, nei.



Oops! I wrote in the last post that I didn't buy any yarn in February? Well, it's true, but I got some yarn. I didn't add that into the numbers. Forgetfullness or denial? I don't know, but I was extremely lucky and received a fantastic birthday gift. I got 5 skeins of Tulliball, a hand dyed yarn. An not only that, but two of the colours was named when she thought about me. The colours are bright and vibrant, and they are really my colours as well. The white is called Naked truth, the turquoise is called Lord Jim and the blue is called Heart of Darkness. Fantastic colours and names! I think she got some inspiration from Joseph Conrad as well! The quality of the yarn is quite thick, but I think I have enough for a sweater to me. The yarn is as soft as all the other types from Tulliball. My numbers is that I have destashed 492 g of yarn, and it's not really that good.

1 comment:

Gry Hege said...

Utrolig bra gave. Flott garn i fantastiske farger. Og så fint kort. Sånn kalligrafi har jeg alltid hatt lyst til å kunne.