Saturday, April 02, 2016

A Woman's Worth

Et av de kuleste vottemønstrene jeg har sett og strikket, Gudrun designet av Maria Lärkäng. Disse er strikket på bestilling i New Zealand lammeull, og er superlette. De veier kun 38 g til sammen. Myke og gode, og de sitter veldig godt også. Jeg er bare helt nødt til å ha et par! Eller kanskje to par? Mønsteret er lett å følge, og for første gang på det jeg kan huske; Jeg strikket en høyrevott og en venstrevott på første forsøk. Det kan ha noe med at dette mønsteret hadde et diagram for høyrevott og et diagram for venstrevott, og legg merke til at høyrevotten ble strikket først. For et mønster! Jeg har egentlig ikke lyst til å gi dem fra meg, men siden bestiller også sto for garnet, er jeg vel nødt. Flere sånne votter blir det i alle fall, og forhåpentligvis blir jeg ferdig før 8.mars neste år. På den annen side så er hver dag en god som annen å fronte kvinners rettigheter.





One of the coolest mitten patterns I have ever seen and knitted, Gudrun designed by Maria Läräng. These are an order, and I have used New Zealand lamb wool and they are super light. They weigh only 38 g together. Soft and fit real nice too. I just have to have a pair too. Or maybe two pairs? The pattern is easy to follow and easy to knit, and for the first time I can remember: I knitted a right mitten and a left mitten on the first try. Since the pattern included a chart for the right mitten and a chart for the left mitten, it made it easier of course. Note that the right mitten was knitted first. What a pattern! I really don't feel like handing them over, but since the order came with the yarn, I guess I have to. I'm going to knit more from this pattern, and hopefully I can finish them before 8. March next year. On the other hand, every day is a good day to fight for women's rights.

4 comments:

Huldr said...

Utrolig fine! Jeg har også planer om å strikke slike, hvert år rundt 8. mars. Men så glemmer jeg det. Men som du sier, kvinners rettigheter er viktige hver dag!

mimouna said...

Tøffe votter! Klart du må ha et par selv også! :)

Aase said...

Knall fine.... Bestiller gleder seg til å gi disse i bursdagsgave til feministvenninne.



Jeg kom på denne perfekte gave mens hun gikk i 8. mars - tog. Og ettersom jeg ikke fikser flerfargestrikk så var veien til Amylin kort.

Monstermønster said...

Disse er så kule! Tror jommen jeg trenger et par selv! (Evt gi til min bror, vi har noen diskusjoner...)