Thursday, April 14, 2016

White Lies

Nok et par Selbu-votter! Og joda, nok en gang ble vott nummer to strikket en ekstra gang. Riktignok ikke hele votten! Jeg oppdaget feilen en god stund før det, og jeg er litt stolt av det. Og litt lettet, men jeg må også innrømme at jeg fniste litt. Denne gangen rakk jeg å strikke til jeg skulle sette maskene for tommelen på en tråd. Jeg burde absolutt få meg en venn med to venstrehender. Den vennen skulle hatt nok votter altså. Det ble en venstrevott og en en høyrevott til slutt. Jeg har brukt Per Tryving og Finull fra lageret, og jeg syntes de ble ganske så fine i duse farger også. Disse er til en kollega. Selv om det er varmere ute, kommer det en vottesesong til, men ikke før etter en lang og forhåpentligvis varm sommer.



Another pair of Norwegian mittens! And yes, I knitted mitten number two twice again. Not the whole mitten this time. I discovered the error a bit before that, and I'm a bit proud of that. And relieved, and I have to admit I had to laugh of myself. This time I knitted up to the point where I put the stitches for the thumb on scrap yarn. I should really get myself a friend with two left hands. Think about how many mittens that friend would own. After some knitting I have a left mitten and a right mitten. I used Per Tryving and Finull from my stash, and I think the light colours went real well with this pattern. The mittens are for a colleague. Even though spring is here and it's getting warmer outside, another mitten season is coming, but not before we had a long and hopefully a warm summer.

2 comments:

mimouna said...

Gammel vane er vondt å vende. ;)

Du er i godt selskap når det gjelder å ende opp med to like votter. Tror faktisk det er mest utbredt hos rutinerte strikkere, for nybegynnere strikker langsommere, og studerer oppskriften nøye.

Vottene ble jo fine, da. Og så er de klar til høsten igjen. Selv om det er leeenge til.

Monstermønster said...

fniiiis! Jeg har trøbbel med å huske hva som er høyre og venstre, men stort sett går det greit å strikke votter for det. Selv om det blir noen opprekkinger...