Tuesday, July 26, 2016

How Do You Do?

Så hva skjedde med garnskuffen og alt garnet jeg dro med meg på ferie? Ble alt bare pakket sammen og tatt med hjem igjen ubrukt?

Nei, jeg strikket faktisk på stranda. Hver dag. Jeg strikket på verandaen, på café, på restauranter, på toget og i kø. Noe tok lengre tid enn jeg hadde håpet på og trodd, men det gjør jo i grunnen alltid det. Teststrikkinga tar tid. Det er pinne 2,5 mm og et mønster jeg ikke kan se opp fra. Jeg fikk ferdig en Mariusgenser i alpakka. Det er tre nøster igjen som ikke ble brukt, men jeg har planer om en Marius til i samme farge, så det går bra. Det er kun et nøste igjen til teststrikkinga. Prosjektet er ikke ferdig, men jeg lot resten av nøstene være igjen hjemme. Fikk ikke tid til å strikke lengre på prosjektet på ferie, så kald beregning angående antall nøster. Pickles-garnet og Pilkjolen, der kunne jeg ha nok ha strikket mer. Det er et prosjekt som går fort å strikke på tykke pinner, tross av hårete garn som gjør at maskene ikke akkurat flyr av pinnene. Det er også et garn som er ganske så varmt, så jeg merket at jo mer det prosjektet vokste, jo varmere var det å strikke. Uansett ble første fargestripe ferdigstilt. Jeg fikk også startet på et par sokker. Trengte et lite prosjekt å ha med i veska til Barcelona. Det er et sokkegarn jeg ikke har strikket av før, og som jeg kjøpte i York tidligere i sommer, Louisa Harding Pittura. Det er godt å strikke av, og jeg synes fargen er fin. Det er kun to sokkegarn jeg tok med ekstra som ikke ble strikket av. Joda, jeg har med noen ekstra Pickles-nøster som ikke ble strikket av, men prosjektet ble strikket på. Konklusjon: Jeg tok med akkurat nok garn, og bør ta med like mye garn på neste ferie.

(Tittel: How Do You Do? - Roxette)





So what happened to all the yarn I brought with me on vacation? Did the yarn drawer just look nice until it was time to pack it back in the suitcase and go home again?

No, I actually knitted at the beach. Every day. I knitted at the veranda, at the café, at the restaurant, at the train and in the queue. Some of the projects took a bit longer to finish than I han anticipated. It's always like that. The testknitting takes time. I knit on needles 2,5 mm and the pattern is one I can't look up from. I finished a Marius-sweater in alpaca. Three skeins I didn't use, but I have plans to knit another Marius-sweater in the same colours, so that's fine. I only had one skein left for the test knitting, but I left the rest of the yarn back home. I didn't have time to knit any further on the project at vacation either, so call it planned. The Pickles yarn and the Arrow dress, I could have knitted a bit more on that one. It's a fast knitted project on thick needles, even though it's a yarn with a halo which makes the project a bit slower to knit. It's a also a warm yarn, so I noticed as the project grew, it got warmer to knit it. Well, I finished the first stripe of color. I also started a pair of socks. I needed a small project to bring in my purse to Barcelona. I knit in a yarn I haven't used before, Louisa Harding Pittura. I bought the yarn earlier this summer in York. The yarn is good to knit with and I think the colours are knitted up real nice. It's only two skeins of sock yarn I didn't knit anything from. Yes, I brought some extra skeins of Pickles yarn, but I knitted on the project even though I didn't use all the skeins. Conclusion: I brought just enough yarn, and I should bring just as much yarn on my next vacation.

(Title: How Do You Do? by Roxette)

2 comments:

Laila said...

Imponerende å få strikket så mye på stranda. Strikker jeg der vil jeg renne vekk etter 10 minutter.

frksnupp said...

Syns du har fått strikka masse på ferie da! Digger fargene i pusegarnet, blir gøy å se den ferdig. Ble litt feriestrikking her og, har bare ikke fått tatt ordentlige bilder enda.