Thursday, July 14, 2016

Just In Case

Jeg har tidligere blogget om valget kval ved pakking og feriestrikketøy, hvor mye garn og hvilke prosjekter. Det er jo alltid et problem ved pakking, og for meg er det garnpakkinga som tar lengst tid. Klær er alltid lettere å velge. Ikke for at jeg skal skryte på meg å være noen flink pakker, for jeg er en sånn som i-tilfelle-rottefelle-pakker. Det betyr at jeg alltid har med meg ubrukte klær hjem, siden jeg pakker et par bukser og langermete gensere til Gran Canaria i tilfelle dårlig vær eller bikini og badehåndkle til Bergen. Hvordan ender all den blogginga om garnpakking og strikkeprosjekter på ferie? Jo, den ender med en egen skuff full av garn! Jeg kan jo virkelig ikke risikere å gå tom for garn på ferie. Spesielt ikke når ferien er i Spania og uten god tilgang på garnbutikker sånn i tilfelle rottefelle. Garnet i skuffen er kun ekstra nøstene til prosjektene jeg tok med, for prosjektene ligger selvfølgelig i prosjektbager med et ekstra garnnøste. I tillegg tok jeg med en boks med strikkepinner, for jeg tok med tre sokkegarnnøster. Bare sånn i tilfelle jeg ble ferdig med en jakke, en kjole og en Marius-genser. I tilfelle rottefelle! Etter noen dager her, tror jeg ikke jeg får bruk for sokkegarnet. Så langt har jeg strikket ferdig bolen på Marius-genseren og første ermet, strikket et halvt bakstykke på jakka jeg teststrikker og ingenting på kjolen. Jeg har nok garn og prosjekter. Foreløpig!


(Tittel: Just In Case - Jaheim)


I have written posts about the difficult choices when you have to pack yarn and projects for a holiday, how much yarn and what type of projects to bring? It's always a problem when packing, and I always use more time picking out yarn and projects than clothes. Clothes are easy to pack. Not that I'm a light packer, I'm the kind who brings a lot just in case. I always end up with a bunch of unused clothes, since I pack long pants and long sleeved sweaters to a trip to Gran Canaria and a bikini to Bergen. How does the blogging about packing yarn and projects end? Yes, it ends with a drawer filled with yarn. I can't risk running out of yarn or projects on vacation, can I? Especially when I'm spending my vacation in Spain where there is a very limited acess to yarn stores. The yarn in the drawer are the extra skeins of yarn. The projects I chose is in their project bags with one extra skein, and the rest of the yarn is in the drawer. I also brought a box of knitting needles, since I brought three skeins of sock yarn. Just in case I finished a jacket, a dress and a sweater during the vacation. Just in case! After a few days here, I think I can say I'm not going to run out of yarn. So far I've finished the main body of the Marius sweater and the first sleeve, I have knitted half of the back piece of the jacket and nothing on the dress. I have enough yarn and projects! So far!

(Title: Just In Case by Jaheim)

2 comments:

Elisabeth said...

Sånn er det bare 😄

mimouna said...

Å ha med nok garn er viktig! Badetøy (eller regntøy) får man tak i overalt, men tenk å være strandet et sted uten garnbutikk, det er krise!

Ps: Du trenger IKKE badehåndkle i Bergen for tiden. ;)