Wednesday, July 13, 2016

Money, Money, Money

- S-e-r-i-ø-s-t?? Tenåringen holdt på å dø av flauhet. Jeg fant ut om Monstermønster kan strikke i køene på Legoland, noe som i og for seg er en veldig lur utnyttelse av tid i mine øyne, kunne jeg strikke i køene på Camp Nou. Hun er vant til å se meg strikke de aller fleste steder, men dette tok visst kaka. La meg gjøre det klart, køene på Camp Nou er lange og mange. Det skal tas bilder ved inngangen, bilder ved pokalene, bilder ved bildene, bilder ved tribunene. Og det er utrolig mange folk overalt. Det blir fort kø av mange folk. Dessuten er ikke farta spesielt stor nå mengder av folk skal bevege seg rundt en løype rundt på Camp Nou. Det går fint an å strikke. Spesielt om noen har tatt med seg et lett strikketøy som fint går an å ta kjapt opp fra veska. Det er i tillegg et enkelt strikketøy som kun forlanger glattstrikk. Jeg tok med meg ermet på Marius-genseren, og det gikk veldig lett å strikke både gående og stående på det. Gikk også veldig fint å strikke på det i folkemengden på La Sagrada Familia. For ikke snakke om på toget fram og tilbake. Jeg var fornøyd med dagen og min utnyttelse av tiden, mens ungene himlet med øynene. Tror nok de var fornøyde med dagen også. Is og litt shopping fra sportsbutikken på Camp Nou gjorde sitt til fornøyde smil. Kredittkortet mitt er nok ikke like fornøyd, men skjelver heller nervøst. Og hvis noen er i tvil om hvorfor FC Barcelona har råd til sine dyre spillere; jeg tror de blir finansiert av den store strømmen turister som besøker Camp Nou og kredittkortene deres.

(Tittel: Money, Money, Money - ABBA)






-S-e-r-i-o-u-s-l-y?? My teenager almost died of embarrassment. I figured that if Monstermønster could knit while cueing at Legoland, something that is a very smart use of time in my opinion, I could knit while cueing at Camp Nou. My teenagers is used to me knitting everywhere, but this was over the top. Let me make it clear, the lines at Camp Nou are long and numerous. Pictures are taken by the entrance, by the cups, by the pictures again, by the grandstand. There are lots of people everywhere. Lining up all over. The speed of so many people is not high. Knitting is doable. Especially if someone brought a simple project which is easy to take up and put back into a purse. The project is small and easy as well, just plain stockinette stitch. I brought the first sleeve at the Marius-sweater, and it was real easy to knit both while tanding and walking. It was easy to knit in the crowd at La Sagrada Familia as well. Not to mention at the train back and forth. I was real happy with my use of time today, even though the kids rolled their eyes at me. I think they were happy with today as well. Icecream and a bit of shopping from the sport store at Camp Nou might have contibuted to that. My credit card is not as happy, but it might shiver nervously instead. And if anyone don't know how FC Barcelona finance their expensive players: I think the endless stream of tourists visiting Camp Nou and their credit card finance the players.

(Title: Money, Money, Money by ABBA)

2 comments:

mimouna said...

Tenåringer synes det meste foreldre gjør er flaut, det er vel sånn de er skrudd sammen, hehe. Men kø-strikking er absolutt noe som gjør kø-ståing (og gåing) litt mer levelig.

Fortsatt god sommer! :)

Elisabeth said...

Høres ut som om dere har hatt en grei dag 🙂