Sunday, July 10, 2016

Summertime

Kofferten er pakket, solkrem, bikini og sommerkjole er med. Ikke minst har jeg pakket nok garn og strikkepinner til 12 dager i sol. Pilkjolegenser fra Pickles er med. Den tror jeg skal gå kjapt å strikke, om det ikke blir for varmt når den blir for lang. Enda en Mariusgenser i grå Drops alpaca skal strikkes. Og en jakke jeg skal teststrikke. I tillegg har jeg tatt med to nøster til sokker, bare sånn i tilfelle. Det gjelder å ha med nok garn og ikke gå tom. Jeg har hørt rykter om garnbutikk i Barcelona, men fant den ikke sist gang jeg var der. Tror den var stengt, så jeg tar ikke sjansen på at det går an å kjøpe mer garn. I tillegg gjelder det å ha med nok bøker. Det er praktisk med e-bøker, så jeg har lånt meg fem bøker gjennom ebokbib på iPaden min. Jeg er egentlig mest glad i å lese papirbøker, men innser at det ikke er særlig praktisk å fylle halve kofferten med bøker. Nå trenger jeg kun å ta med et par bøker, selv om jeg foreløpig har lyst til å ha med fire. Klær? Joda, det ble med nok klær og. Kofferten er ganske så full, men satser på at jeg har med mer enn nok av alt. Nå skal det blir noen deilige sommerdager på stranda med bok, strikking, sjø og sol. Nå er det sommer! 

(Tittel: Summertime - DJ Jazzy Jeff and the Fresh Prince) 

The suitcase is packed, sun lotion, bikini and summer dress. And most important, I've packed enough yarn and needles for 12 twelve days in the sun. Pilkjolegenser from Pickles is packed. I think this one will be a fast knit, unless it gets too warm when the length grows. Another Marius-sweater in grey Drops Alpaca has to be knitted. And a jacket I'm test knitting. I also packed two skeins of sock yarn, just in case. It's important to pack enough yarn, and not run out. I have heard rumours about a yarn store in Barcelona, but last time I was there I didn't find it. Or maybe it was closed for summer, but I don't risk it so I just bring enough yarn. I have to bring enough books as well. The practical thing about e-books, they don't take any space in my suitcase. I have borrowed five books through the library's app on my iPad. I love reading paper books, but I realize it's not that handy to use half of the space in my suitcase for packing books. I have to bring a couple of books, so far I have four books I would like to bring. I think I can manage with only two. Clothes? Yes, I packed enough clothes as well. The suitcase is pretty filled up, but I think I have all I need. Now some relaxing summerdays in the sun at the beach with books, knitting and the blue sea awaits. It's summertime! 

(Title: Summertime by DJ Jazzy Jeff and the Fresh Prince) 

No comments: