Monday, September 05, 2016

Baby, Remember My Name

Ok, jeg innrømmer at det var kult! Det var overraskende, og jeg ble sånn inni meg boblende glad. Kjæresten skjønte ikke helt hva jeg snakket om. Alle strikkere og heklere derimot, de skjønner det. Hvem har ikke en bruker på Ravelry? Er det noe sted man virkelig kan bruke flere timer, selv om man egentlig bare skulle se på en oppskrift, så er det Ravelry. Jeg har brukt mangfoldige timer på å søke etter den rette oppskriften. Tror til og med jeg bladde meg gjennom 800- og noe sider for å se etter en genser jeg ville strikke. Jeg fant flere enn en. Jeg vet ikke hvor mange brukere Ravelry har, men det er flere millioner. Så ja, jeg innrømmer at jeg ble overrasket, glad og syntes det var utrolig kult at den ene Marius-genseren jeg strikket plutselig befant seg på forsiden til Ravelry. Det er lov å skryte litt av det, da?!

To pinner har laget en norsk strikkepodcast, eller strikkekanal på Youtube. Søk opp topinner, og se. Jeg gjorde det, og jeg innrømmer at jeg skvatt litt da jeg plutselig så på meg selv. Det er puteflaut å høre og se seg selv på en skjerm, jeg innrømmer det. Samtidig var det gøy at de hadde klippet med meg, da. Men akk så pinlig på samme tid. Ja, ja, jeg svarte bare på et spørsmål, og det er i grunnen et spørsmål som burde vært veldig enkelt å svare på. Det bare er ikke det. Det kan være ganske så komplisert å svare på, faktisk. Hva strikker du på nå? Tja, kjæresten syntes jeg så utrolig nervøs ut, og ja, jeg var vel i grunnen det. Jeg ble så usikker på om jeg skulle ramse opp alle prosjektene jeg strikker på. Det er jo ganske mange, det, og det er slett ikke enkelt å svare på. Akkurat nå har jeg omtrent 15 prosjekter på pinnene. Hvor mange har du?

Og midt i all denne strikkeeksponeringa på SoMe, har jeg klart å få ferdig to bittesmå nyfødtjakker og et par sokker i str. 49.

(Tittel: Baby, Remember My Name fra Fame)




Ok, I admit it was cool! It was a surprise, and I felt a bobly happy feeling inside of me. My partner didn't quite understand what I was talking about. All the knitters and the crocheters on the other hand, know and understand. Who doesn't have a profile on Ravelry? Is there really any other place where you can use endless of hours, even though you originally were just looking at one specific pattern? I have spent countless of hours searching for the right pattern. I even think I have browsed through 800-something pages to look for a sweater I wanted to knit. I found more than one. I have no idea how many members Ravelry has, but several millions. So yes, I admit I was surprised, happy and found it a bit cool to discover one of my Marius sweaters on the front page. It's allowed to brag a bit then, right?

To pinner, two needles, has released a Norwegian knitting podcast, or a knitting channel at Youtube. It's in Norwegian without English subtitles, sorry. I watched the first episode, and got a big surprise when I all of a sudden was watching myself. It's so emberrassing watching yourself on a screen. It's a bit fun they included me in the segment, but so awkward at the same time. And I only answered one question, but it's a hard one. It should be easy to answer it, but at the same it's the hardest question. What are you currently knitting on? Well, my partner thought I looked a bit nervous, and yes, I probably was. It's not an easy question to answer. I was in doubt if I should mention all of my projects. There are a lot of them, and the question is not easy to answer. Right now I have about 15 projects on the needles. What about you, how many projects are you currently working on?

(Title: Baby, Remember My Name from Fame.)

3 comments:

mimouna said...

Kjempegøy å komme på forsiden av Ravelry! Og nå begynner du jo å bli litt strikke-kjendis, hihi. Sikkert bare du selv (og kjæresten) som merker at du er nervøs på podcasten. ;)

AnnetteK said...

Så kult med Ravelry-forsiden.
Og takk for at du tipset om den koselig podcasten, og koselig å se deg også :)
Ha en flott dag!

Laila said...

Så gøy å være på fremsiden av Ravelry. Takk for tips om podcasten, den skal jeg sjekke ut. Jeg er for tiden storfornøyd med å ha kommet meg under 30 prosjekter på pinnene.