Sunday, September 18, 2016

Sunday Morning

Søndagsmorgen pleide å være rolige og avslappende og startet sjelden før formiddag. Så endret det seg og jeg startet med trening på søndagsmorgen. Så var jeg tilbake til rolige og avslappende søndagsmorgener igjen. Nå er jeg tilbake til tidlige søndagsmorgener og trening igjen. Jeg må si at jeg liker det best. Så langt er det fortsatt litt sommer igjen, så det er ikke duggfriske morgener, men solfyllte morgener. Selv om jeg elsker å bruke strikka plagg, så må jeg innrømme at jeg elsker sommer mer. Jeg har strikket genseren Duggfrisk av Dorthe Skappel, og den er en oversized kosegenser. Kjapp å strikke og enkelt mønster. Genseren ble utrolig myk og god, en sånn genser man vil ha på når man skal kose seg i sofakroken på hytta. Den er ikke til meg, men det kan hende jeg må strikke en til meg selv. Kanskje ikke i rosa?! Genseren er strikket med en tråd Mini alpakka fra Sandnes og en tråd Suri fra Sandnes på pinne 7 mm.

(Tittel Sunday Morning - Maroon 5)


Sunday mornings used to be relaxed and didn't really come until it was daytime. Then something changed and I started training Sunday mornings. And then I went back to having relaxed and calm late Sunday mornings again. Now I'm back to early Sunday mornings with training again. I love it, and so far it's still a bit of summer left, so no morning dew, but just morning sun. Even though I love to knit and to wear knitted garments, I have to say I love summer even more. I knitted this sweater called morning dew, a cozy oversized sweater, and it was just an easy and fast knit. The sweater turned out real soft and so cozy, a real snuggle sweater. It's not for me, but I think I might have to knit me one. Maybe not in pink, but it just felt warm and soft. The pattern is only in Norwegian, sorry. I used one strand of Mini alpaca from Sandnes and one strand of Suri from Sandnes on needles 7 mm.

(Title: Sunday Morning by Maroon 5)

1 comment:

Elisabeth said...

Den ble nydelig, og du kunne godt hatt en rosa selv 🌸