Sunday, December 04, 2016

Dick In The Air

Ja, jo, det var den tittelen på et blogginnlegg, da. Men den scenen hvor sangen spilles, er ganske så kul, da. Så får det bare være at sangtittelen kanskje er litt på kanten, eller litt over kanten. I min Skam-relaterte kalender fant jeg en søt snegle, og vi vet alle hvilken fart sneglen beveger seg i. Det er i grunnen samme fart som tiden beveger seg i, i hvertfall i forhold til å vente på nytt innlegg. I forhold til at jula nærmer seg og ting som bør være ferdig før jeg tar juleferie, beveger tiden seg i en litt annen fart, ja. Uansett, en veldig praktisk gave i kalenderen, for mine målebånd har det med å forsvinne.

Sånn apropos tid før jul, jeg har klart å få ferdig et par sokker. Dere husker de ni parene jeg tenkte jeg skulle få ferdig før jul? Jupp, et par er ferdig. Strikket i Fabel på pinne 2,5 mm, og i størrelse 39-40. Helt enkle glattstrikksokker, og jeg er i gang med sokkepar nummer to. Må sies at jeg har tre par sokker ferdig. Fortsatt ikke spesielt god tid, men satser på at det skal gå.

(Title: Dick In The Air - by Peaches, from episode 4, season 1, Skam)


Well, yes, that's one thing to call a blog post. But hey, the scene where the song is used in the series, is pretty awesome. So the song title might be a bit over the top, or maybe a lot, but it's still a cool scene. In my Skam-related calendar I got a cute snail today, and we all know the speed a snail moves. It's pretty much the same speed time is moving when you're waiting for a new clip from Skam. When I think about time and the things needed to be done before, time is moving a bit too fast. Anyway, the gift from my calendar today, is very practical, since my measuring tapes have a tendency to disappear all the time.

About things I need to do before Christmas, I have managed to finish a pair of socks. You remember the nine pairs of socks I thought I'd finish before Christmas? Yes, one pair done. Knitted using Fabel on needles 2,5 mm in size 39-40. Simple Vanilla socks, and I'm knitting on pair two. I have to tell you that I have three pairs of finished socks already. Still, not too much time to finish the rest, but I cross my fingers I can make it.

No comments: