Wednesday, December 14, 2016

Waiting

Vi venter alltid på noe. Venter på bedre tid. Venter på bedre tider. Venter på jul. Venter på snø. Venter på fri. Venter på neste år. Venter på nye klipp. Det er kanskje på tide å gjøre noe med ventetida. Lettere sagt enn gjort, for jeg blir litt nummen av ventetid. Det er ikke så lett å gjøre noe når man går og venter. I dag venter jeg på at eksamen skal være over. Jeg venter på at elektriker i et tidsrom på fire timer. Jeg venter på en oppdatering fra Skam. Hva gjør det realtime-konseptet med meg? Jeg venter på at jeg skal bli ferdig med å vente. Mens jeg venter har jeg åpnet julekalenderen min, Er det noe du skjuler for oss? Bak luka skjulte det seg et glitrende regnbue-Opal nøste. Verden trenger flere regnbuer. Og ironien er at jeg strikker grå sokker i dag.

(Title: Waiting - Nils Bech, commercial for season 3, Skam)



We're always waiting for something. Waiting until we have more time. Waiting for better days. Waiting for Christmas. Waiting for snow. Waiting for days off work. Waiting for next year to come. Waiting for new episodes. It's about time to do something about all this waiting. Easier said than done, since I'm totally useless while waiting. Today I'm waiting for my oral exam to be over. I'm waiting for an electrician to come between one and five. I'm waiting for an update at Skam. What is the real time concept doing to me? I'm waiting for me to be done with the waiting. While I'm waiting I opened my calendar. Is there something you hide from us? Today I got a rainbow coloured Opal with stelina. The world need more rainbows. And the irony is that I'm knitting grey socks today.


No comments: