Wednesday, March 15, 2017

Little Green

Sock Madness runde 1 - jeg er ferdig med sokkene. Ikke vet jeg om de blir godkjent eller ikke, for ryktene har det at juryen er strenge i år. Har visst med økningen til hælen, så ikke vet jeg om jeg er videre eller ikke. I grunnen er det ikke så farlig, for jeg kommer nok ikke til å ha tid til å racerstrikke sokker framover. Uansett så har jeg strikket nesten 100 g av sokkegarnet fra lageret mitt, og det kan kalles å være i gang med garnslanking, sant? Nå er riktignok nesten 100 g omtrent som en dråpe i et svømmebasseng eller noe, men man må starte et sted. Jeg har startet. Dette går veien. Regner med at det blir 10 kg slanking før Rhinebeck i oktober med denne farten. Sokkene er ferdige, og de passer som vanlig ikke meg. Noen passer de sikkert. Nesten 100 g Schoppel Admiral Ombré ut av lageret. Mønsteret heter Twisted Madness, og blir sikkert publisert for alle etter at Sock Madness er ferdig. Sokkene ble fine, men mønsteret var litt tidkrevende.

(Tittel: Little Green - Joni Mitchell)


Sock Madness round 1 - I'm done! Not that I know if they will be approved or not, since rumour has it the jury is quite strict this year. Something to do with the increasing of stitches for the heel, so I don't really know if I made it to round two or not. Not that it matters that much, since I don't have time to fast knit socks in the future anyway. But the important thing is almost 100 g of sock yarn from my stash is knitted, and that is yarn dieting, right? I know that almost 100 g is kind of like a drop in the ocean, but you have to start somewhere. I have started! This is moving in the right direction. I'm counting on 10 kg yarn stash knitted up before Rhinebeck in October with this speed. Socks are done, and of course they don't fit me. But somebody have big enough feet. Almost 100 g of Schoppel Admiral Ombré out of my stash. The pattern is called Twisted Madness, and I'm sure the pattern will be out right after Sock Madness is done. Nice socks, but the pattern takes time to knit.

(Title: Little Green - Joni Mitchell)

No comments: