Sunday, November 26, 2017

It's the Most Wonderful Time of the Year

Det er snart desember. Jeg vet ikke helt om jeg er klar. Ikke for at jeg ikke er klar for julesanger, julebrus, julesnop, julestemning, julekaker, men jeg har ikke alle pakkene i julekalendrene klare enda. Og jeg er usikker på om jeg får de klare til 1.desember ... Men på den annen side, så har jeg gitt bort lapper med beskrivelse av gaven i en julekalender før. Faktisk så er jeg nesten ferdig med luke nummer 24 fra i fjor ... Aner jeg et mønster her? Uansett, fire ganger tjuefire gaver skal i alle fall pakkes inn snart, og jeg får også nok en herlig julekalender. Og jeg vet den blir herlig, for det er nok en gang Siw som skal lage min kalender. Hun lagde min i fjor også, og det var den beste kalenderen ever.

Det er også den tiden av året hvor Indie Design Gift Along kommer. Det er en along inne på Ravelry hvor designere deltar med sine mønstre og velger noen som de legger ut til 25% salg den siste uka i november. Rabatten på mønstrene gjelder fram til 28.november, så sjekk dem ut. Mye fint! Det er selvfølgelig konkurranser, og en av konkurransene er Tame the Opadoo. Det er åtte forskjellige kategorier, og Tame the Opadoo er å delta i alle de åtte kategoriene. Jeg har prøvd meg før, men ikke klart det. Jeg gir meg ikke, så prøver igjen i år. Akkurat som om jeg egentlig har tid til det. Men jeg prøver. Har allerede gjort ferdig to prosjekter, en i kategorien hode og ting og en i kategorien halser og ting. Det ble en Passerine lue designet av Erica Heusser. Brukte Fine Wool fra Stoff og stil til bunnfargen og New Zealand lammeuld fra Filcolana til mønsterfargen. Den ble veldig lett og god. Det gikk utrolig fort å strikke den, så kan godt hende det blir flere luer. Lua veier 28 g totalt. Ikke store innhogget i garnlageret, med andre ord. Strikket også en hals, Florence Cowl av Kari-Helen Rane. Strikket i Tulliball, og brukte under et hespe. Ble veldig fornøyd med den halsen, og jeg kan garantere at det blir flere av den.

(Tittel: It's the Most Wonderful Time of the Year - Andy Williams)




December is almost here. I'm not sure I'm ready for it. Not that I'm not ready for Christmas songs, Christmas soda, Christmas candy, Christmas feeling, Christmas cookies, but I haven't got all the gifts needed for the advent calendars. And I'm not sure if I can get them ready before the first of December either... But on the other side, I have been known to give away notes with a describtion of the actual gift earlier. To be honest, I'm finishing up advent calendar gift number 24 from last year right now. Do I notice a pattern? Anyway, four times twentyfour gifts have to be wrapped soon, and I'm going to get my lovely advent calendar as well. I know it's going to be great, since it is the person making it as last year. And last year's calendar was the best ever.

It's also the time of year where Indie Design Gift Along starts. It's an alond at Ravelry where a lot of designers participate with their lovely pattern and they give you a discount of 25% at the start of the GAL too. The discount is valdi until 28th of November, so check out all the patterns at Ravelry. And of course there are challenges, one of them is to Tame the Opadoo. There are eight different categories to participate in, and Tame the Opadoo is to participate in all eight of them. I have tried before without success. I'm not giving up that easily, so I'm giving it a go again this year. Not that I really have the time to do it, but I'm such a sucker for challenges and can't really let the opportunity go. I have already finished two projects. The Passerine hat designed by Erica Heusser. I used Fine Wool from Stoff and Stil for the main colour, and New Zealand lambwool for the contrast colour. The hat turned out real beautiful and very light. The pattern was a quick knit and I might knit more. The hat weighs only 28 g. I have also knitted a cowl, the Florence Cowl by Kari-Helen Rane. I used Abrakadaran yarn from Tulliball, and I used almost one skein. The cowl turned out real lovely, and I can guarantee I'll knit more of this cowl. Such an easy and fast knit and such a beautiful cowl. Love it!

(Title: It's the Most Wonderful Time of the Year - Andy Williams)

No comments: