Sunday, November 12, 2017

Three Nights A Week

Nei, jeg kommer ikke over Rhinebeck med det første. Det var faktisk bare så fantastisk. Tro meg. Uansett, genseren som er min New York-genser, har jeg nå endelig klart å få tatt et ordentlig bilde av. Jeg tenkte egentlig på å lage en NUUK, den kortermete toppen som er i Laine nummer 1. Men siden jeg ikke hadde oppskriften, så endte jeg opp med å strikke en genser ut fra eget hodet. Ikke alltid det blir vellykket, men denne ble ganske så bra. Garnet er Brooklyn Tweed Loft og kjøpt på Purl Soho. Jeg sa såklart nei til at hespene skulle nøstes opp, for jeg hadde ikke tenkt å starte og strikke med det garnet før etter jeg kom hjem. Angret litt da jeg fikk veldig lyst å starte noe med det garnet. Jeg gikk og nøstet det opp på vei til Rhinebeck på lørdag. I køen for å komme inn til festivalen la jeg opp masker. Genseren er strikket top-down, og er strikket helt etter innfallsmetoden. Jeg har aldri strikket i Brooklyn Tweed Loft, men for et garn. Det var superdeilig å strikke i, og genseren omtrent ingenting. Jeg innrømmer at jeg kunne hatt bolen et par cm lengre, og ermene kunne også vært et par cm lengre, men jeg er fornøyd. Og den kan vel blokkes litt kraftig? Og genseren ble strikket ferdig på flyet mandag kveld på vei hjem til Norgen igjen. Liker å innbille meg at den ble ferdig over amerikansk luftrom.

Bildene er tatt av Monstermønster.

(Tittel: Three Nights A Week - Fats Domino)





No, I'm not over Rhinebeck yet. It was just fantastic. Believe me. Anyway, this is my real New York sweater, and I have finally managed to get a real photo of it. I planned to make a NUUK, the short sleeved top from Laine magazine 1. But since I didn't have the pattern, I ended up knitting a sweater from my own imagination. Not always a big succees, but this one turned out pretty ok. The yarn is Brooklyn Tweed Loft bought at Purl Soho. Of course I said no when the nice lady in the store asked if I wanted her to wind up the skeins, I wasn't going to knit with the yarn until I came home. I regret that decision a few days later of course. I ended up winding it up by hand walking to the fairground. I casted on in the line to get in. The sweater is knitted top-down, and nothing was really planned. I have never knitted with Brooklyn Tweed Loft before, but it was such a nice yarn to knit with. The sweater weighs about nothing. I admit the body could have been a couple of cm longer and the same with the sleeves, but hey, I'm totally ok with it. And I can block it forcefully, right? The sweater was finished on the plane Monday evening on my way back to Norway. I like to imagine I finished it before the plane was out of American airspace.

Photo credit Monstermønster.

(Title: Three Nights A Week - Fats Domino)

No comments: